به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر روز شنبه در نشست با احزاب و تشکل های غیر دولتی با موضوع گفت وگو ملی خانواده و بین نسلی در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: دکتر روحانی تاکید فراوانی برای رفع موانع در حمایت موثرتر از خانواده های ایرانی دارند و در ادامه دولت تدبیر و امید راهبرد رییس جمهوری در این بخش بیشتر دنبال می شود.
وی اظهارداشت: اختلال در ارتباطات و کاهش روابط خانواده ها در کشور از چالش های اساسی در این بخش است که باید برای رفع این بحران همه نهادهای مربوط اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در دهه های گذشته براساس آمار، خانواده در یک دوره شبانه و روز 2 ساعت با یکدیگر گفت وگو می کردند در حالی که این رقم اکنون به کمتر از 20‌ دقیقه کاهش یافته است.
ابتکار ادامه داد: اکنون تشکل های اجتماعی و احزاب سیاسی می تواند نهادهای مربوط در بخش خانواده را برای رفع موانعی که در بخش های مختلف وجود دارد، یاری کنند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: بسیاری از کودکان ما دچار نگرانی هستند و آنها می گویند که دیده نمی شوند و اختلاف بین‌ نسلی نباید مانع اجرایی شدن توقعات کودکان باشد.
ابتکار با تاکید بر این که باید یاد گرفت که مسایل اجتماعی را چگونه برطرف کنیم و آستانه تحمل در کشور بالا برود، گفت: این امر نیازمند خانواده های موثر و پویا است.
وی بیان داشت: طرح گفت وگوی بین نسلی به عنوان راهبردی ارزشمند در دانشگاه ها و در مراکز آموزشی و پژوهشی بررسی می شود تا بسیاری از مشکلات کنونی جوانان و نوجوانان به خصوص دختران برطرف شود.
ابتکار ادامه داد: باوجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی که اکنون گریبان کشور را گرفته است، والدین می تواند مامنی برای جلوگیری از بزهکاری های اجتماعی برای فرزندان خود باشند.
معاون رییس جمهوری گفت : نقش تشکل های اجتماعی و سیاسی در مسایل مختلف کشور باید برجسته باشد و اگر راهبردی علمی و عملی در این بخش عملیاتی نشود ،نمی توان شاهد جامعه ای پویا و اثر بخش بود.
از 702 هزار نفر جمعیت استان سمنان حدود 346 هزار نفر معادل 49.2 درصد را زنان تشکیل می دهند، از جمعیت 91 هزار دانشجو در این استان 42 هزار نفر زنان و از جمعیت دانش آموزی 108 هزار نفری در این استان 53 هزار نفر زنان هستند. 
بیش از 35 حزب در استان سمنان فعالیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.