به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: این جشنواره با هدف حمایت از فرهنگ غذایی به عنوان ایرانی‌ترین کالا، استعدادیابی آشپزی در استان، افزایش شادابی و نشاط در مردم و ترویج گردشگری غذا از سیزدهم تا پانزدهم تیرماه در پارک 17 شهریور سمنان برگزار می‌شود.
وی گفت: اجرای مراسم آیینى، مسابقه استعدادیابی آشپزی، مسابقه انتخاب برترین مراکز عرضه غذا، اجراى کارگاه‌هاى آموزشى عمومى، علوم و فنون آشپزى و رستوران‌دارى، عرضه غذا در غرفه‌های جشنواره، نمایش کالاها و محصولات ایرانى در غرفه‌هاى مختلف، اجراى کارگاه‌هاى پرسش و پاسخ در زمینه انواع غذاها توسط اساتید برجسته کشور از جمله برنامه های جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی است.
جهانشاهی از جمله مزایاى شرکت در این جشنواره را انتخاب استعدادهاى آشپزى استان، انتخاب بهترین مراکز عرضه غذا و حضور برندگان مسابقه‌های استعداد یابى و مراکز عرضه غذا در جشنواره ملى و فینال مسابقات(بهمن ماه-نمایشگاه بین المللى گردشگرى) عنوان کرد.
وی گفت: علاقمندان می‌توانند براى شرکت درجشنواره و مسابقه‌ها به اداره کل سازمان میراث فرهنگى صنایع دستى و گردشگرى استان و ادارات شهرستانی میراث فرهنگی استان مراجعه و ثبت نام کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: این جشنواره در دو بخش «مسابقه تفریحی آشپزی بین خانواده­ها» و «مسابقه حرفه­ای انتخاب برترین استعدادهای آشپزی» برگزار می‌شود.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 953851
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.