ابوالفضل حسن بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای احداث این محور ارتباطی حادثه خیز حدود 200 میلیارد ریال با تلاش مجلس و دولت و همکاری دستگاه های اجرایی مربوط استان در بودجه امسال تصویب شد.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر 2 بانده کردن 30 کیلومتر از جاده دامغان تا حسن آباد در محور دامغان - معلمان با اعتبار 150 میلیارد ریال آغاز شده و ساخت 13 کیلومتر آن 40 درصد پیشرفت داشته است.
حسن بیگی ادامه داد: احداث این محور پرتردد به علت اهمیت قرار داشتن در محور ارتباطی شمال به جنوب کشور، در شمال دشت کویر مورد توجه مسوولان قرار دارد و یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به استان هم بود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایمن سازی مسیرهای ارتباطی استان سمنان برای مسافران ادامه داد: کویری و یکنواخت بودن محورهای استان باعث خستگی و خواب آلودگی رانندگان و تصادف می شود و به ویژه سهم واژگونی در سوانح را افزایش می دهد.
وی با بیان این که به دلیل قرار گرفتن استان سمنان در محور حرم تا حرم سالانه بیش از 18 میلیون تردد در محور شرق به غرب انجام شود، خاطرنشان کرد: ساخت 30 سکوی نمازخانه، نهال کاری حاشیه راه ها، اصلاح 600 کیلومتر شیب شیروانی و مبلمان جاده ای در تقاطع غیرهم سطح نورپردازی دیواره های پل برای افزایش ایمنی و رفاه مسافران در سال گذشته انجام شده است.
حسن بیگی با اشاره به افزایش 15 درصدی تردد مسافران در سه ماهه نخست سال جاری در محورهای استان سمنان، بیان داشت: با تدابیر و اقدامات انجام شده، شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات جاده ای در محورهای سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.
بیش از 600 کیلومتر از مسیر اصلی شرقی- غربی کشور از استان سمنان می گذرد.
سه هزار و 784 کیلومتر راهِ استان سمنان 2.1 درصد از راه های کشور را شامل می شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.