به گزارش ایرنا، بخش های ابتدایی مسیر 120 کیلومتری شاهرود- گرگان (توسکستان) از سه راهی مجن و پس از آن از روستای تاش عبور می کند.
چند تن از اهالی روستای تاش در گفت وگو با ایرنا اعلام کردند: بارش هایی که در چند روز گذشته در اینن منطقه روی می دهد، گل و لای را به داخل این روستا در دامنه کوه شاهوار و همچنین بخش هایی از جاده توسکستان وارد کرده و علاوه بر ایجاد خطر در این جاده کوهستانی، رفت و آمد خودرو ها را نیز با مشکل رو به رو می کند.
حسین عباس زاده یکی از اهالی روستای تاش گفت: شامگاه سه شنبه با آغاز بارش ، سیلاب بار دیگر از دامنه های کوه گل ولای و سنگ را به همراه آورد.
وی با بیان اینکه رفت و آمد در محور شاهرود- گرگان اکنون به سختی انجام می شود، افزود: یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر در حال باز کردن مسیر هستند اما هنوز سیلاب از قسمت های بالایی روستا به سمت پایین سرازیر است.
احمد عباسی یکی دیگر از اهالی نیز گفت : سیلاب علاوه بر اینکه به بخشی از جاده آسیب رسانده وارد روستا شده و دیوار ساحلی را نیز با خود برده است. محدوده ای از جاده که آسیب دیده قبل از محل دپوی معدن بوکسیت است و سیلاب تراشه های معدن را به داخل روستا و برخی از خانه های مردم آورده به گونه ای که نمی توانند وارد خانه های خود شوند.
بخشدار بسطام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وارد شدن سیلاب به منازل برخی از اهالی تاش را رد کرد و گفت: سیلاب فقط در بستر رودخانه جاری بوده و وارد روستا نشده و هیچ خانه ای آسیب ندیده است.
مهدی استیری یادآور شد: به محض اطلاع از این موضوع، فرماندار شاهرود در محل حاضر شده و ماموران راهداری هم با کمک شرکت چشمه ساران روستای تاش به وسیله بیل ها و گریدرهای خود به بازگشایی جاده اقدام کردند.
وی اضافه کرد: اکنون مسیر شاهرود-گرگان باز بوده و خودروها در حال رفت و آمد هستند.
استیری از رانندگانی که در این مسیر تردد می کند خواست در محدوده روستای تاش احتیاط بیشتری کرده و به توصیه های راهداران مستفر در منطقه توجه کنند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز سیلاب از پیچ فرحزاد تا سه راهی تاش - شاهکوه را با گل و لای و سنگ ریزه پوشانده و به داخل برخی خیابان ها نیز کشیده شد.
همچنین سیلاب عصر یکشنبه هم علاوه بر ورود به روستا و جاده توسکستان، با سنگ و چوب هایی که به همراه آورده بود سرخه پل را مسدود کرده و آب ها درون راه جاری شد و مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد کرد.
روستاهای تاش علیا و سفلی با حدود 700نفرجمعیت در 30 کیلومتری شمال غربی شاهرود در رشته کوه های البرز و راه شاهرود-شاهکوه-گرگان قرار گرفته وارتفاع آن ها از سطح دریا 2هزارو500متر است.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.