مهدی ترحمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : بازیکنان سمنانی هم در بخش آقایان و هم بانوان این رشته ورزشی موفق عمل کرده و 'گیت این وان' طلایی بانوان کشور متعلق به خانم بهناز قدس از سمنان است که در مسابقات جهانی جیجو کره جنوبی به دست آمد.
gate in one در رشته ورزشی وودبال به معنای وارد کردن توپ با یک ضربه درون دروازه است.
وی با بیان اینکه وودبال ایران در سطح آسیایی و جهانی مطرح است، یادآور شد: اکنون شرایط رضایت بخشی در کشور حاکم است. هر استانی که این ورزش را آغاز کرده مشکل چندانی از نظر فضا نداشته و بازیکنان توانسته اند با امکانات موجود به تمرین بپردازند و امید است بتوان با تربیت نیروهای بیشتر و آموزش گسترده تر، افراد بیشتری را به این ورزش جذب کرد.
ترحمی از برگزاری رقابت های بین المللی تبریز و مسابقات جهانی دانشجویان در مالزی و مسابقات جهانی تایلند به عنوان رویدادهای مهم در آینده یاد کرد و گفت: پس از اعلام فهرست اعضای تیم ملی، اردوهای آمادگی برگزار خواهد شد و استان سمنان هم یکی از داوطلبان میزبانی این اردوها است.
رئیس هیات گلف استان سمنان همچنین با اشاره به آغاز به کار هیات گلف شهرستان شاهرود، بیان کرد: نمی توان در یک محیط و فضای کوچک به بازی گلف پرداخت اما اکنون، در یک محدوده تمرینی حرکت ها و ضربه های بازی را به علاقه مندان آموزش می دهیم. در شاهرود هم با استفاده از امکانات و وسایل موجود، این هیات کار خود را آغاز کرده و برای پیشرفت بیشتر نیاز به حمایت علاقمندان خود دارد.
ترحمی اضافه کرد: ورود به این رشته سبب صرفه جویی در هزینه و زمان می شود به گونه ای که می توان به صورت هم زمان با چهار شاخه گوناگون ورزشی آشنا شده و در مدت کوتاهی به جایگاه افراد حرفه ای دست یافت.
به گزارش ایرنا، استان سمنان در گلف و وودبال آقایان و خانم ها دارای مقام های متعددی در رقابت های گوناگون است. تعدادی از بازیکنان این استان در تیم ملی حضور دارند.
همزمان با ورود اتباع خارجی به منظور کشف و استخراج نفت در مناطق نفت خیز جنوب کشور از سال 1304 ورزش گلف نیز وارد ایران شد اما پس از ملی شدن صنعت نفت بود که ایرانیان در مناطق جنوبی کشور اجازه ورود به زمین این بازی را یافتند.
پس از انقلاب اسلامی به تدریج این ورزش در بین علاقمندان در کل کشور گسترش یافت و فدراسیون گلف نیز در دهه 70 شکل رسمی به خود گرفت و اکنون چهار انجمن وودبال، مینی گلف، بهکاپ و کروکت زیر مجموعه این فدراسیون فعالیت می کنند.
در سال 2008 وودبال با برگزاری یک دوره آموزشی در ایران معرفی شد اما نخستین فعالیت ها در این رشته ورزشی از سال 2012 آغاز شد و در آن سال تیم ملی ایران توانست برای نخستین بار در رقابت های جهانی حاضر شود. در شهرستان شاهرود حدود 15هزار ورزشکار به صورت رسمی فعالیت کرده و از بیمه ورزشی برخوردارند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.