عباسعلی دامنگیر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سازمان های مردم نهاد همواره قدم اول حفاظت از محیط ‌زیست را برمی‌دارند و با توجه به کمبود نیروی انسانی برای حفاظت از عرصه های طبیعی و گونه های جانوری استان، فعالیت این نهاد ها می‌تواند اثربخش باشد.
وی اظهارداشت: 19 درصد از کل زیستگاه های جانوری کشور در سمنان واقع شده است و در کشور یک محیط بان به ازای سه نفر فعالیت می کند در حالی که این رقم در این استان هر یک محیط بان به ازای هفت نفر است.
وی با بیان این که سال گذشته 31 قبضه سلاح غیرمجاز و 68 قبضه اسلحه مجاز در استان ضبط شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته از نظر صید آبزیان 10 قطعه، شکار غیرمجاز 56 قطعه، شکار پستانداران 65 راس، زنده‌گیری پرنده 117 قطعه در استان کشف شد که این موارد به دادسرا ارجاع و پرونده آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.
دامنگیر ادامه داد: سال گذشته بیش از 100 مورد از دستگیری متخلفان به دریافت تعهد منجر شده و این تعهدهای متخلفان شامل دستگیری متخلف قبل از ورود به منطقه است که با رافت اسلامی این افراد آزاد و همیار محیط‌ زیست شدند.
مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست سمنان تصریح کرد: از تعداد 146 پرونده قضایی حوزه محیط‌ زیست 123 مورد منجر به صدور رای شده و 23 مورد از این پرونده‌ها در جریان است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 13 مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به یگان حفاظت محیط‌زیست گزارش‌شده است و حدود 25 هکتار از مراتع استان از بین رفت.
به گزارش ایرنا، بیش از 50 گونه پستاندار، 160 گونه پرنده، 40 گونه خزنده و 6 گونه دوزیست و ماهی در مناطق حفاظت شده توران و پرور و پارک ملی کویر در استان سمنان وجود دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.