به گزارش ایرنا، در این نشست، علی آقا یحیایی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ، محمد اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، پریوش پیوندی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان، سعید اسمعیل پور رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان و پژمان قرائیان کارشناس مدیریت بحران حضور داشتند.
این کارشناسان گفتند : خسارت های انسانی بلایای طبیعی و حوادث در دنیا، رقمی بیشتر از 10 هزار نفر در یک ماه برآورد شده و کشور ایران هم به دلیل موقعیت جغرافیایی، به طور مکرر با وقوع زلزله، سیل، طوفان مواجه است.
آنان تاکید کردند که بنا به آمار، ایران در شمار 10 کشور اول فاجعه خیز دنیا قرار دارد و در تمامی سوانح، اولین کسانی که اقدام به نجات مـصدومان مـی کننـد، امـدادگران حرفه ای نیستند، بلکه افرادی هستند که در محل حادثه حضور دارند.
به گفته کارشناسان اگر آحاد مردم آموزشهای لازم را در زمینه امداد و نجات دیده باشند تا حد زیـادی می توانند از تلفات و صدمات انسانی جلوگیری کنند و اگر دانش و مهارت لازم را در مواجهه با یک مصدوم دارا نباشند چه بسا موجب آسیب رسانی بیشتر به مصدوم هم می شوند.
حادثه خیـزی کـشور و بیان امدادرسـانی بـه مصدومان، اهمیت آموزش همگانی امداد را نشان می دهد و باید به مردم آموزش های لازم برای مقابله با حوادث مختلف را ارایه داد.
گزارش تکمیلی این میزگرد در روزهای آینده در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.