**پنج هزار و 916 جوینده کار سمنانی در سامانه کاریابی ثبت‌نام کردند
به گزارش ایرنا، فرماندار سمنان روز دوشنبه با اشاره به ثبت‌نام پنج هزار و 916 نفر جویای کار در سامانه کاریابی این شهرستان گفت: این میزان 48 درصد کل جویندگان کار استان را شامل می‌شود.
سیدعباس دانایی افزود : از این تعداد 43 درصد افراد دارای مهارت کاری و 57 درصد فاقد مهارت هستند.
وی ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 500 شغل مورد تعهد توسط دستگاه‌های اجرایی مرکز استان 2 هزار و 824شغل ایجادشده که این رقم، تحقق 113درصدی تعهدات اشتغال‌زایی را توسط دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد.
دانایی اضافه کرد: سهم مرکز استان از طرح کارورزی 36 درصد کل جامعه آماری بیکاران استان سمنان است که برحسب اطلاعات تفکیک شده از سامانه رصد و پایش اشتغال استان، تاکنون 396 نفر واجد شرایط برای 95 واحد پذیرنده معرفی‌شده‌اند.
**55 درصد سهم تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد
به گزارش ایرنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون به مشکلات 571 واحد تولیدی استان رسیدگی شده است و 55 درصد از سهم تسهیلات پرداخت‌شده است.
بهروز اسودی افزود : در بخش رفع موانع تولید این کارگروه تاکنون مشکلات 571 واحد تولیدی استان را مورد بررسی قرار داده و در راستای رفع موانع نیز یک هزار و 389 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.
وی بابیان این که از ابتدای سال 96 تاکنون 172 واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان موفق به دریافت تسهیلات شدند، ادامه داد: این واحدها تسهیلاتی معادل سه هزار و 900میلیارد ریال را دریافت کردند که با توجه به رویکرد استان بر رفع موانع، انتظار می‌رود بانک‌ها و واحدهای تولیدی نسبت به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان این که از سال گذشته تاکنون به 848 واحد تولیدی استان بالغ‌بر پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است،گفت: از مبلغ سه هزار و 900میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و یک هزار و 100 میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی را شامل می‌شود.
**75 مددجوی کمیته امداد استان سمنان صاحب‌خانه شدند
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در گفت وگو با ایرنا گفت: 75 مددجوی این نهاد امسال صاحب خانه شدند و این نهاد درصدد است تا شرایط خرید مسکن را برای مددجویان هموار ‌کند.
سید جواد رضوی افزود: با توجه به رویکرد کمیته امداد مبنی بر زدودن محرومیت و فقر 36 میلیارد ریال برای ساخت مسکن مددجویان استان هزینه شده است.
وی بابیان این که سال گذشته سه میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان برای ساخت مسکن اختصاص یافت، افزود: تلاش شد تا با در اختیار گذاشتن تسهیلات مناسب از محل تسهیلات قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان برای خرید مسکن به عمر کمتر از 12 سال ساخت بتوانیم شرایط را برای خانه‌دار شدن آن‌ها به نحو مطلوب فراهم کنیم.
رضوی بابیان این که هدف‌گذاری کمیته امداد در سال جاری مقاوم‌سازی 120 واحد مسکونی است، افزود: با توجه به رویکرد استان سمنان مبنی بر مقاوم‌سازی و احیا بافت فرسوده به منظور جلوگیری از بروز خطرارت احتمالی این مهم در کمیته امداد نیز پیگیری می‌شود.
**شاهرود با کمبود هنرستان های دخترانه و پسرانه مواجه است
رییس اداره آموزش‌ و پرورش شاهرود در گفت وگو با ایرنا گفت:30 هزار دانش‌آموز در شهرستان شاهرود مشغول به تحصیل هستند و اکنون ساخت 2 هنرستان برای کیفیت بخشی به آموزش در شاهرود نیاز است.
حمید باباخانی بابیان این که اضافه شدن یک پایه در هنرستان، آموزش‌وپرورش را با موضوع کمبود 2 هنرستان دخترانه پسرانه در شهر شاهرود مواجه کرده است،افزود: مسوولان باید برای رفع این مشکل در جذب تجهیزات و نیروی انسانی تلاش کنند تا این مشکل برطرف شود.
وی به جذب پنج خیّر شاهرودی برای بازسازی و مرمت مدارس شهرستان اشاره کرد وگفت: با ورود خیّران به این بخش، یک هنرستان در حال ساخت است که با تکمیل این طرح بخش عمده‌ای از نیاز شاهرود به فضای آموزشی برطرف خواهد شد.
باباخانی بابیان این که 30 هزار دانش‌آموز در 176 آموزشگاه تحصیل و از خدمات آموزش‌وپرورش شاهرود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: مدارس بسیاری در سطح شاهرود وجود دارد که نیازمند بازسازی و مرمت هستند که کمک مسوولان به بهسازی مدارس می‌تواند شرایط تحصیل دانش آموزان را در فضای استاندارد فراهم کند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.