به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: چشمه علی دامغان، هسته مرکزی شهر سمنان، مجموعه تاریخی بسطام در شاهرود، جاده تاریخی سنگفرش در گرمسار، مجموعه کاروانسراهای استان، تپه حصار و مسجد تاریخانه دامغان از جمله آثاری هستند که قابلیت ثبت جهانی دارند.
وی گفت: در نظر است تا پایان سالجاری یک اثر تاریخی استان به ثبت جهانی برسد و این تعداد تا سال 1400 به بیش از سه اثر افزایش یابد.
جهانشاهی با بیان اینکه اصلی ترین رویکرد این اداره کل جلب افزایش مشارکت در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی است، گفت: نگهداری، معرفی و ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث جهانی نیاز به مشارکت عمومی دارد.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون بیش از 800 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
649 اثر تاریخی استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، کاروانسرای دهنمک و .... از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 917551
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.