به گزارش ایرنا، اورژانس هوایی شاهرود با در اختیار داشتن یک فروند بالگرد شهرستان های شاهرود و میامی را در محدوده ای به وسعت 54 هزار کیلومتر مربع پوشش می دهد. وسعت بسیار زیاد و پراکندگی روستاها به ویژه در مناطق کویری جنوب این 2 شهرستان و همچنین قرار گرفتن در مسیر پرتردد زائران حرم امام هشتم (ع) سبب شده تا اورژانس هوایی شاهرود علاوه بر مردم منطقه به بسیاری از هموطنان آسیب دیده در حوادث جاده ای امدادرسانی کند.
علاوه بر این، اورژانس هوایی شاهرود تا کنون مادران باردار و بیماران اورژانسی بسیاری را نیز که در دورترین روستاها جانشان به خطر افتاده، به بیمارستان منتقل کرده است. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از نجات جان یک مادر و فرزند در کلاته هیزمی روستای زمان آباد بیارجمند خبر داد و افزود: ساعت 11 و 50 دقیقه پس از تماس با اورژانس 115، بی درنگ کارشناسان پایگاه احمد آباد به این روستا فرستاده شدند.
روستای زمان آباد خارتوران با 250 نفر جمعیت از مرکز شهرستان شاهرود250 کیلومتر فاصله دارد.
ناصر سلمانپور اضافه کرد: پس از انجام کارهای نخستین وبنابه درخواست کارشناسان ، بالگرد اورژانس هوایی اعزام شد تا این مادر باردار را به بیمارستان بهار شاهرود منتقل کند .
وی افزود: با انجام معاینات تخصصی در این بیمارستان ، اکنون حال مادر و جنین مساعد است.
به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با 40 کارشناس در 14 پایگاه جاده ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و 30 دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند.
همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با 13 تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.
7359/6167/7358
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.