علینقی حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تعداد پایگاهها به منظور هرگونه عملیات امدادی درباره اتفاقات منابع طبیعی فعال است و برای روز طبیعت 18 بوستان جنگلی استان میزبان مسافران نوروزی است.
وی از برخی برنامه‌ریزی‌ها برای فرهنگ سازی به منظور مراقبت از طبیعت از سوی مردم در روز طبعیت خبر داد و اظهارداشت : به همین منظور، 10 هزار نسخه پوستر 'بیایید از خودمان شروع کنیم' و 'با طبیعت مهربان باشیم' و 10 هزار کیسه زباله با هدف ترویج و اطلاع رسانی با مشارکت نهادهای مرتبط در خروجی شهرهای استان توزیع می‌شود.
وی بیان داشت : تعداد پایگاههای یاد شده از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین در قالب گروه های چهار نفره به منظور جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی و در تمام شهرستان های استان سمنان هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان تصریح کرد : برای جلوگیری از دخل و تصرف در عرصه های طبیعی و اراضی ملی در کنار طرح مشارکت مردمی در حفاظت از انفال، طرح هایی مانند فعال کردن تیم های گشت زنی و ایجاد کمربند حفاظتی در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: هموطنان در 13 فروردین روز طبیعت و هر زمان دیگر برای جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی، از ریختن زباله در طبیعت، روشن‌کردن آتش در مناطق جنگلی و استفاده از سر شاخه های خشک درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان با اشاره به این که روشن کردن آتش در بوستان ها و مناطق جنگلی ممنوع است، تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده آتش سوزی در عرصه های جنگلی از طریق شماره تلفن رایگان 1504 به یگان حفاظت این اداره کل گزارش دهند.
در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون 300 هزار نفر مسافر در استان سمنان اقامت کردند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد که 55 درصد را نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضی کشاورزی و 3.6 درصد را جنگل تشکیل می دهد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.