به گزارش ایرنا ، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات این نهاد افزود : پرداخت سهم نیم درصد از درآمد شهرداری ها به این کتابخانه نقش مهمی در تامین هزینه های اداره این مراکز فرهنگی استان دارد.
وی اظهارداشت : سهم نیم درصد کتابخانه های استان از درآمد شهرداری ها در سال گذشته 15 میلیارد و 430 میلیون ریال بوده است که از این میزان بدهی تنها سه میلیارد و 820 میلیون ریال آن را پرداخت کرده است.
وی ادامه داد : امسال سهم نیم درصدی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان از درآمد شهرداری ها در این استان 19میلیارد و 950 میلیون ریال بوده است که فقط چهار میلیارد ریال آن را پرداخت شده است.
سماکوش تصریح کرد : اگر شهرداری های این استان به تعهد خود براساس قانون در پرداخت سهم نیم درصدی از درآمد خود به حساب کتابخانه های عمومی سمنان عمل نکنند نهاد کتابخانه های کشور به صورت مستقیم از حساب شهرداری ها برداشت می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد : در سال گذشته هشت میلیارد و 380میلیون ریال و امسال 10 میلیارد و360 میلیون ریال از حساب شهرداری ها توسط نهاد کتابخانه های کشور به دلیل بدهی برداشت شد.
وی گفت : با وجود تمام بدهی شهرداری ها امسال میزان واریزی شهرداری به حساب اداره کل کتابخانه های استان پنج درصد رشد داشته است.
سماکوش اضافه کرد : اگر شهرداری به تعهد خود در پرداخت سهم نیم درصد از درآمدخود به اداره کل کتابخانه های عمومی عمل کند مانع خروج این اعتبار قابل توجه از استان می شود که اگر این اعتبار در استان جذب شود نقش مهمی در طرح توسعه استان دارد.
به گزارش ایرنا، امسال 6 میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص داده شده است.
در استان سمنان 72 باب کتابخانه با بیش از یک میلیون و 130 هزار جلد کتاب و 22 کتابخانه روستایی شامل 19 کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی فعالیت دارد.
کتابخانه های عمومی استان سمنان در زمان حاضر بیش از 57 هزار و 300 نفر عضو فعال دارد.
6026/7342
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.