مدیر مخابرات منطقه استان سمنان در حاشیه رونمایی طرح فیبرنوری خانگی در گفت و گو با ایرنا افزود : برای اجرای این طرح در سمنان حدود یکصد میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.
مجید دارایی افزود : با توجه به تحول سریع و رو به رشد سرویس‌های ارتباطی، دیگر سیم مسی به دلیل محدودیت‌هایی از جمله فاصله، هزینه بالا در اجرا و نگهداری و مقاومت کم در برابر پوسیدگی، گزینه مناسبی برای انتقال اطلاعات به شمار نمی‌آید و بر این اساس رویکرد جدیدی از سوی شرکت‌های مخابراتی در دنیا برای استفاده از فیبرنوری در ارائه خدمات شبکه دسترسی به اینترنت در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد : فناوری فیبر نوری با پهنای باند بالا و متقارن که سرعت یکسان آپلود و دانلود اطلاعات را برای کاربر فراهم می‌کند، می‌تواند بهترین گزینه برای رفع نیازهای ارتباطی دهه‌های آینده باشد.
مدیر مخابرات منطقه استان سمنان یادآور شد : این فناوری به صورت نامحدود سرعت تبادل اطلاعات را ممکن می‌کند و توانایی انتقال اطلاعات در فاصله 60 کیلومتر و حتی بیشتر را بدون افت کیفیت دارد.
دارایی ادامه داد : با اجرای این طرح تمامی خانه ها و مشترکان می‌توانند ارتباطات مخابراتی خود را بر یک بستر فیبری متمرکز کنند.
وی با ابراز امیدواری از این‌که وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات بتواند همگام با سیاست‌ های نظام و دولت در رسیدن به توسعه پایدار گام مؤثری بردارد،تصریح کرد: جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات٬ امروز هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای دولت و سایر نهادها ثابت شده است و این امر می‌تواند باعث ارتقای این حوزه شود.
مدیر شبکه دولت و فناوری اطلاعات استانداری سمنان در ارتباط با سامانه دادور به ایرنا گفت : با راه اندازی این سامانه به بیش از سه هزار فرآیند مربوط به سرمایه گذاری در سطح ملی و استانی پاسخ داده می شود.
علی اکبر معنوی افزود : این طرح به صورت نمونه در استان سمنان اجرا شده و روند طولانی پاسخ به استعلام های مربوط به سرمایه گذاری در راه اندازی این سامانه کاهش چشمگیری می یابد.
وی خاطرنشان کرد : در سامانه دادور اصلاح فرآیند های پاسخ دهی به استعلام ها شفاف سازی می شود.
معنوی یادآور شد : در مرحله نخست سامانه دادور فهرست نمایندگان دستگاه های اجرایی صادر کننده به امور اقتصادی و دارایی معرفی می شود.
مدیر شبکه دولت و فناوری اطلاعات استانداری سمنان ادامه داد : مجری سامانه دادور در استان ها وزارت اقتصاد و دارایی است.
346 هزار و 21 مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین روز از دهه فجر به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و بازدید و بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی امروز به استان سمنان سفر کرد.
کرباسیان امروز همچنین خط تولید مینی بوس شرکت عقاب افشان سمنان را افتتاح می کند.
به گزارش ایرنا، در دهه فجر بهره برداری بیش از 461 طرح با صرف سه هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار در استان سمنان آغاز شده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.