به گزارش ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن استانداری بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی را خواستار شد و افزود : باید با تلاش و مشارکت همه‌ جانبه مشکلات این واحد‌های تولیدی حل تا منجر به ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان شود.
وی بر هم‌افزایی مسوولان بر حفظ اشتغال موجود در استان تأکید کرد و اظهار داشت : تلاش برای توسعه بیشتر واحدهای در حال فعالیت الزامی است اما ایجاد واحدهای جدید باید در دستور کار قرار گیرد.
چاوشی تلاش برای رفع اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی را ضروری دانست و بر ارایه راهکار مناسب برای رفع مشکلات تاکید کرد.
استاندار سمنان تکمیل و راه‌اندازی هر چه زودتر طرح‌های نیمه تمام تولیدی در استان را خواستار شد و یادآور شد : این امر منجر به توسعه اشتغال در استان خواهد شد.
وی بیان کرد : ستاد تسهیل یک کارگروه جداگانه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که این امر نشان از اهتمام دولت تدبیر و امید به بحث مهم تولید و توسعه اشتغال است.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد : تصمیمات کارگروه با رعایت قوانین و مقررات مربوط لازم الاجراست و باید این امر مدنظر مسوولان مرتبط قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات بانکی ، زیربنایی ، مالیات و تامین اجتماعی پنج واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت. در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات 523 واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یک هزار و 260 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده که 45 درصد مربوط به امور بانکی و تسهیلات، 18 درصد امور زیربنایی ، 15 درصد امور مالیاتی ، 11 درصد نیز مربوط به تامین اجتماعی بوده است.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی فعالیت دارد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.