به گزارش ایرنا، علینقی حیدریان روز دوشنبه در کارگروه آموزشی بازاریابی در مدیریت جامع حوزه آبخیز که با حضور مسوولان حوزه ترویج و آموزش مشارکت های مردمی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، افزود: در بخش ترویج و آموزش مشارکت های مردمی آبخیزداری اعتبارات کافی نبوده و بازنگری در این بخش ضروری است.
وی با بیان این که در این بخش سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری باید مطالبه گر باشد، اظهارداشت: مسوولان این بخش که اعتبارات مربوط به بخش ترویج و آموزش مشارکت های مردمی را دریافت کردند، نسبت به هزینه کرد آن توجه لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد : اگر وضعیت اعتبار و ساختار سازمانی در این بخش به همین روند ادامه یابد نمی توان به اهداف مرتبط با حفظ و احیای منابع در حوزه آبخیزداری دست یافت.
حیدریان تصریح کرد : هم افزایی دستگاه های اجرایی باعث می شود تا برنامه ها به صورت جدی تر در این بخش به جلو برود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد : با مشارکت مردم در زمینه مرتعداری و آبخیزداری بسیاری از مشکلات و مسایل حل شده و تحقق اهداف به بهترین نحو صورت می گیرد.
مدیریت دفتر آموزش و ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به استانی شدن بودجه 97 افزود : اصل اعتبار در حوزه آبخیز و ترویج و آموزش مشارکت های مردمی ابلاغ آن است.
غلامرضا هادربادی خاطرنشان کرد : طرح های بین المللی در حوزه آبخیزداری را نباید مختص به اداره کل منابع طبیعی کرد بلکه آن ها را باید به صورت توسعه ای و مشارکتی انجام داد.
وی با بیان این که مردم بخصوص روستاییان در این بخش باید آموزش های لازم را ببینند، ادامه داد: واگذاری امور و ایجاد تعاونی ها بهترین شکل ممکن در حفظ و احیا منابع است.
در این کارگروه یکروزه مسوولان حوزه ترویج و آموزش مشارکت های مردمی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان های قم، لرستان، اردبیل، یزد، بوشهر، خراسان جنوبی، کرمان ،هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و سمنان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، در ایران 450 شهر و هشت هزار و 650 روستا و آبادی در معرض تهدید سیل است و در مجموع 975 سیل در 25 سال گذشته در کشور رخ داده است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
6026
گزارش: سارا خدادادی ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.