داریوش طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که با ارایه تسهیلات رونق تولید و رفع مشکل بازار فروش، 205 واحد صنعتی این شهرستان در چهار سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است، افزود : هنوز مشکل 20 درصد دیگر واحدهای تولیدی شهرستان پابرجاست که برای رفع معضل باید دستگاه های مربوط تدابیری اتخاذ کنند.
در سال 95 بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی گرمسار پرداخت شد.
وی اظهارداشت : آمار بیکاری در این شهرستان براساس آمار از 12.5 درصد در سال 1392، با درایت و تلاش های دولت تدبیر وامید اکنون به کمتر از9 درصد رسیده است.
طاهری کمبود آب را یکی از چالش های اساسی واحدهای صنعتی و تولیدی گرمسار اعلام و خاطرنشان کرد : باید با اجرای انتقال آب بین حوزه ای، برای رفع این چالش اساسی اقدام کرد.
فرماندار گرمسار ادامه داد : حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی نباید به صورت مقطعی باشد و در دولت دوازدهم هم برای رفع چالش حداکثری واحدهای تولیدی استان قدم های مثبتی گرفته شده است.
طاهری اضافه کرد : زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در شهرستان گرمسار فراهم است و با تکمیل طرح عمرانی منطقه ویژه اقتصادی در میان مدت شاهد اشتغال آفرینی قابل توجهی در این نقطه از استان باشیم.
گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و دستکم 70 هزار نفر جمعیت دارد، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.
به گزارش ایرنا، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در 9 ماهه سال جاری از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.