محمد سعیدی روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا با اشاره به این که ظرفیت جوجه ریزی مرغ گوشتی سمنان 50 میلیون قطعه است، افزود: 70 درصد این محصول مازاد نیاز استان است که بیش از 95 درصد آن به تهران ارسال می شود.
وی با بیان این که سمنان تأمین کننده گوشت سفید و تخم‌مرغ استان تهران است، اظهارداشت: بخش قابل توجه ای از تولیدات استان در بخش مرغ و تخم‌مرغ علاوه بر تهران به استان‌های دیگر هم ارسال می شود.
وی به تأمین نیاز بازارهای کشور و به ویژه استان تهران در بخش محصولات دامی و گوشت قرمز توسط سمنان ، اشاره کرد خاطرنشان کرد: : محصولات دامی سالانه استان نزدیک به 260 هزارتن است که 70 درصد آن مازاد نیاز استان است.
سعیدی همچنین به آمادگی سمنان در بخش تأمین مرغ فرآوری شده مورد نیاز بازار کشور اشاره ادامه داد: این استان در صورت اعلام وزارت جهاد کشاورزی با تغییرکاربری موقت، پاسخگوی بخشی از نیاز بازار کشور در تامین مرغ فرآوری شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون و 600 هزار رأس دام سبک و حدود 100 هزار رأس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد تولیدات دامی استان سمنان سالانه نزدیک به 260 هزار تن است که دو سوم آن مازاد نیاز استان است و به استان تهران و سایر استان‌ها صادر می‌شود.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.