حسین رجبی روز شنبه در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه محمدخانی این شهرستان از همکاری های مردم در تامین امنیت قدردانی کرده و افزود: هر چند که مردم ایران از هیچ کوششی برای حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع جرم کوتاهی نمی کنند، اما برای قدردانی از زحمات آن ها تشویق های مادی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: جمع آوری اسلحه های جنگی و شکاری غیرمجاز در پیشگیری از جرایم خشن بسیار موثر است.
رجبی از هماهنگی با دستگاه های انتظامی و امنیتی برای اجرای دقیق این طرح حبر داد و گفت: نشست هایی در این خصوص برگزار شده و وظایف هر دستگاه نیز مشخص شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت : برای کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان تا کنون برنامه های گوناگونی اجرا شده است.
وی افزود: بازدید از مکان های جرم خیز و رفع مشکلات این مکان ها یکی از اقدام ها بوده که در این راستا بوستان های شهر با حضور مسوولان امر بازدید شده و موارد نقص آن ها برطرف گردیده است.
رجبی گفت : جمع آوری قلیان از قهوه خانه ها ، جمع آوری سلاح های سرد و مبارزه با مزاحمین نوامیس مردم از دیگر طرح هایی بود که برای کاهش آسیب های اجتماعی در شاهرود اجرا شده است.
وی ادامه داد: برای آگاهی خانواده ها از معضلاتی که ممکن است جوانان مرتکب شوند، نشست هایی در مسجد های سطح شهرستان برگزار شده است.
وی حضور در مدرسه ها و آگاهی بخشی به دانش آموزان را یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی برای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت: در این نشست ها مشکلاتی که دانش آموزان را تهدید می کند، در فضایی صمیمی بازگو می شود.
میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان شاهرود ابتدای سال 93، 82 روز کاری بود و این میزان در پایان همان سال به 62 روز، در پایان سال 94 به 41 روز و در پایان سال 95 به 39 روزکاهش یافت.
شهرستان شاهرود 240هزار نفر جمعیت دارد.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.