در این مطلب آمده است: شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و خصوصا نرم‌افزارهای پیام‌رسان موبایلی در چند سال اخیر سرعت و ضریب نفوذ اخبار را به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده اند و در این میان آن گونه که شنیده و دیده‌ام «تلگرام» گوی سبقت را از همه راه‌های ارتباطی دیگر ربوده است. تلگرام، «اخبار صدا و سیما» و حتی جراید مکتوب کشور را بلعیده است.
بزرگترین رسانه ملی که قرار است در سال آینده 1800 میلیارد تومان بودجه مملکت را ببلعد کارآیی چندانی ندارد و با ریزش شدید مخاطب روبرو شده است و تازه می‌گوید؛ بودجه صدا و سیما کم است.
امسال اما بحث بر سر بودجه این رسانه کمتر مطرح شد و حتی اشاره به کمک های دولت به «موسسات خاص» نیز با وجود حذف جدول 17 به کانون اصلی مباحث نیامد و موضوعی دیگر در همه جا بر سر زبان ها افتاده و آن عوارض سنگین خروج از کشور است.
در حالی که اینجا ایران است و کره شمالی نیست، مردم بستگانی در خارج از کشور دارند و دوست دارند سفر کنند.
یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از خرید هواپیماهای نو در بخش متوسط جامعه و حامیان روحانی در انتخابات اردیبهشت ماه همین بود که دوست داشتند زندگی مدرن و سفر ایمن را تجربه کنند، نه این که با عوارض سنگین نقره داغ شوند!
نکته جالب درباره یارانه نقدی نیز این است که دولت چاره ای جز حذف گروهی از یارانه بگیران ندارد، اما همان گونه که هر روز می‌گفتند، چرا دولت به مصوبه مجلس این باره عمل نمی‌کند، حالا زبان به اعتراض گشوده‌اند، یارانه نقدی، البته صدقه نیست، اما این روند هم قابل ادامه نیست.
حال سوال این است که آیا با حذف یارانه و یارانه نقدی قرار است، دستمزدها هم واقعی شود و بخش خصوصی ذلیل شده و گرفتار رکود چگونه می‌تواند دستمزدهای بیشتر بپردازد؟
در فقره اخیر کافی است نفت گران شود، تا دولت از صرافت اخذ عوارض بیشتر بیفتد، قصه یارانه ها هم به همین مسئله بستگی دارد و از عجایب روزگار این که وقتی دولت از پرداخت همین میزان یارانه نقدی برای سال 97 اعلام ناتوانی می‌کند، رقیب روحانی چگونه در همین چند ماه پیش وعده سه برابر شدن یارانه نقدی می‌داد؟!
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.