محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیشنهاد لایحه بودجه عملیاتی یکی از دستاوردهای مهم دولت دوازدهم است چرا که دولت های گذشته علاقه مند به اجرای این طرح بودند اما به دلیل مخالفت این لایحه در کشور اجرایی نشد.
وی اظهارداشت : نحوه بودجه ریزی فعلی کشور قدیمی و سنتی است که درهیچ کجای جهان مرسوم نیست و دولت با تاکید بر حفظ ثبات اقتصادی و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد رشد اقتصادی فراگیر،اشتغال زا و ضد فقر لایحه بودجه 1397را تنظیم کرده است.
وی خاطرنشان کرد : ایجاد اشتغال پایدار، ارتقا سطح تولید، کاهش فقر از راه کمک به خانوارهای با درآمد پایین، توزیع عادلانه تر یارانه ها با هدف عدالت اجتماعی، افزایش بهداشت و درمان آحاد جامعه و صادرات غیر نفتی برخی اهداف دولت در پیشنهاد لایحه بودجه سال آینده است.
استاندار سمنان با اشاره به منتقدانی که پیشنهاد لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی را به معنای تصویب آن تلقی کرده اند، ادامه داد: این لایحه هنوز تصویب نشده و نوعی پیش بینی است که ممکن است تغییر کند.
وی اضافه کرد : واقعی ترین بودجه، بودجه ریزی بر اساس سرانه و جمعیت هر استان است و سمنان از نگاه بودجه سرانه در مقایسه با دیگر استان های کشور وضعیت مطلوب داشته و رتبه پنجم را از این حیث دارد.
خباز با اشاره به نقش موثر نمایندگان سمنان در مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه این استان ، تصریح کرد: دولت هم در حال ترمیم بخش هایی از بودجه پیشنهادی 97 بوده وچون لایحه بودجه در مرحله پیشنهاد و پیش بینی است همه مشکلات قابل حل بوده و جای نگرانی نیست.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
براساس آخرین آمار جمعیت استان سمنان 702هزار تن است و این استان 120هزار دانش آموز و در حدود 10 هزار معلم جزء نیروهای رسمی دارد.
6026/7342
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.