به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز یکشنبه در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب سمنان در سالن همایش های سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به سرانه مطالعه در کشور افزود: سرانه مطالعه در ایران نه تنها قابل دفاع نیست بلکه با متوسط سرانه در جهان فاصله دارد و باید با تلاش مضاعف به جایگاه واقعی دست یافت.
وی به ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از دوران کودکی در خانواده‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: تهیه کتاب برای فرزندان متناسب با ذوق و استعداد آنان ،در شکل گرفتن هویت آنان در بزرگسالی اثرگذار است.
خباز تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه می‌دارد و ابتدا باید این فرهنگ را در وجود خود نهادینه و سپس برای نشر آن در جامعه تلاش کرد.
محمدرضا سوقندی مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش کتاب در توسعه هر کشور،گفت: کتاب نماد تمدن عقل و خرد است هر جا کتاب و کتابخوانی کمرنگ شود آسیب‌های اجتماعی پررنگ می‌شود.
وی با بیان اینکه باید به این غذای روح اهمیت بیشتری داده شود ادامه داد: به هر میزان از کتاب غفلت کنیم در سایر بخش‌ها ضرر خواهیم کرد.
وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، اضافه کرد: جامعه امروز نیازمند احیای سنت کتابخوانی است و باید برای نهادینه کردن این فرهنگ غنی در بطن جامعه تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب از 26 آذر تا یکم دی ماه در سالن غدیر سمنان دایر است و 377 ناشر با 8 هزار و 260 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.