سیدعبدالمجید نژاد صفوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس برآورد اولیه، اجرای این طرح 12 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با رایزنی‌ و مساعدت سازمان‌ راهداری کشور بخشی از این اعتبار به صورت نقد تخصیص داده شد.
وی اظهارداشت : بخش دیگر از این اعتبار، از طریق اسناد خزانه و پس از انجام مناقصه به پیمانکار پرداخت می‌شود.
نژاد صفوی اجرای این طرح را پس از طی فرآیند مناقصه اعلام و خاطرنشان کرد : طی مکاتبه با سازمان حفاظت محیط زیست ، محدوده و نقاط حساس، برای جلوگیری از بروز تصادفات خودروها با این حیوان کمیاب، برای ایمن‌سازی اعلام و ابلاغ شده است.
10 کیلومتر از محل عبور یوزهای آسیایی در مسیر کاهک - عباس‌آباد شاهرود قرار دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به ضرورت اجرای این طرح خاطرنشان کرد : از آنجایی که این یوزها سرمایه ملی محسوب می‌شوند نگرانی‌ها بابت استمرار تصادفات آنان در جاده‌ها وجود داشت که با این اقدام، دغدغه برای نابودی حیات وحش در سمنان کمرنگ تر می‌شود.
نژاد صفوی تصریح کرد : سال گذشته در بحث آشکارسازی نصب بنر چراغ چشمک زن و اقدامات اولیه در این مسیر انجام شده و اکنون با رایزنی‌های صورت گرفته، این محدوده تعیین شده برای حفظ و حراست از این حیوانات کمیاب، ایمن‌سازی می‌شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد، و 20 درصد از کل مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان واقع است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.