داریوش طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 15حلقه چاه غیر مجاز دیگر هم با دستور مراجع قضایی تا یک ماه آینده تعیین و تکلیف می شود.
وی خاطرنشان کرد: از 900 حلقه چاه موجود در این شهرستان، 600 حلقه در بخش کشاورزی، 200 حلقه در بخش آشامیدنی شهری و روستایی و یکصد حلقه در بخش صنعت بهره برداری می شود.
وی با بیان این که سالانه 200 میلیون متر مکعب آب با 900 چاه‌های موجود در گرمسار تولید می شود،اظهارداشت: حفر چاه های غیر مجاز در چند سال گذشته به افت محسوس آب های زیرزمینی در این شهرستان منجر شده است.
وی ادامه داد: اضافه برداشت‌ها آب از چاه ها سالانه منجر به افت 40 سانتی متر از سطح آب های زیرزمینی در دشت گرمسار شده است.
وی به هوشمندسازی 400 حلقه چاه کشاورزی در شهر گرمسار در نیمه نخست امسال اشاره و اضافه کرد : از این تعداد 150 حلقه چاه دیگر هم تا پایان امسال در این شهرستان هوشمند سازی می شود.
طاهری تصریح کرد : معضل کمبود آب در بسیاری از مناطق استان و گرمسار فرابحرانی است و باید علاوه بر مدیریتی منسجم و قوی برای رفع اینگونه مشکلات ، صرفه جویی در مصرف انرژی مدنظر مردم قرار گیرد.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
شهرستان گرمسار بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد و بیش از چهار هزار و 500 حلقه چاه در استان سمنان وجود دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.