به گزارش ایرنا، در میزگرد «ضرورت توسعه کشت ارگانیک در کشاورزی ایران» لطف‌الله رضایی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، سعید خادم عباسی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، منوچهر ذوالفقاری کشاورز نمونه استان و عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حضور داشتند.
در این میزگرد مطالبی مانند تفاوت کشت ارگانیک و محصول سالم، لزوم ایجاد بستر لازم برای فعالیت انجمن‌های غیردولتی برای توسعه و نظارت بر کشت ارگانیک، فرهنگسازی در تامین بازار و مصرف برای محصولات ارگانیک، ضرورت‌های تعریف استانداردهای متناسب برای محصولات ارگانیک، فقدان آزمایشگاه‌های لازم برای سنجش و ارزیابی محصولات ارگانیک و تنوع زیستی مطلوب استان سمنان برای توسعه انواع محصولات ارگانیک از سوی حاضران مطرح شد.
گزارش کامل میزگرد «ضرورت توسعه کشت ارگانیک در کشاورزی ایران» در روزهای آینده در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان و در کانال تلگرامی این رسانه رسمی کشور منتشر می‌شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان با بیش از 40 هزار بهره‌بردار و مصرف حدود 87 درصد از آب استان، تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 95-96 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.