به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز شنبه در نشست تعیین اولویتهای صنعتی و معدنی استان در مرکز خدمات سرمایه گذاری سمنان افزود : دستگاههای اجرایی با تعیین اولویت های بخش معدنی و صنعتی بر اساس طرح آمایش استانی که قابلیت اجرایی داشته باشد ، راه را برای سرمایه گذاری و رونق کسب و کار در این بخش هموار می سازند.
وی گفت :طرح آمایش سرزمینی دراستان برای جهت دهی به سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید متناسب با نیاز و ظرفیت های سمنان باشد.
وی با بیان این که اولویت ها باید به تایید دستگاه های اجرایی مربوطه قرار بگیرد ،ادامه داد :با استفاده از این طرح، معدن داران و سرمایه گذاران می توانند بهترین راه را برای حرکت انتخاب کنند و آنها در پیچ و تاب های بین دستگاهی و قوانین معطل نشوند .
همتیان تصریح کرد :زمانی که متقاضیان معدن در یابند،در استان سمنان ساز و کار مهیا شده و مانعی بر سر راه آنها وجود ندارد ،خود تشویق به کار در این بخش شده و باعث ایجاد سرمایه گذاری پایدار در استان می شود.
وی بیان کرد : ما نیازمندیم تا برای تشویق سرمایه گذاران ، برنامه هایی را تدوین کرده تا شاهد سرمایه گذاری پایدار در استان سمنان باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر شفاف سازی موارد مالیاتی و پذیرش اظهار نامه های مشمولان تاکید کرد.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در نیمه نخست سال از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 17 درصد افزایش داشت.
6026
*خبرنگار: سارا خدادادی** انتشار دهنده :جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.