به گزارش ایرنا، سال تحصیلی 96-97 در استان سمنان، روز شنبه یکم مهر با نواخته‌شدن زنگ مهر و مقاومت توسط محمدرضا خباز استاندار سمنان در دبیرستان دخترانه هاجر این شهر آغاز شد، امسال در استان سمنان 120 هزار دانش‌آموز شامل 62 هزار دانش‌آموز ابتدایی، 25 هزار دانش‌آموز متوسطه اول و 20 هزار دانش‌آموز متوسطه دوم در یکهزار و 16 مدرسه و پنج هزار کلاس درس استان تحصیل می‌کنند، جشن غنچه های 93 هزار نونهال پیش‌دبستانی و جشن شکوفه های بیش از 11 هزار کلاس‌اولی نیز در روزهای پیش برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در آیین زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دختران هاجر سمنان گفت: یک میلیون و 200 هزار کتاب درسی در بین دانش آموزان استان توزیع شد، هشت هزار دانش آموز پایه دهم دوره متوسط دوم در استان سمنان در طرح هدایت تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند و سمنان از لحاظ توسعه متوازن حائز بیشترین رتبه در بین استان‌هاست.
محمدرضا جهان بیان داشت: 25 طرح آموزشی در سال تحصیلی 97- 96 نسبت به سال تحصیلی 96- 95 اضافه شده است و 200 هزار نفر ساعت آموزش، با هدف ارتقای سطح آموزش، برای معلمان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: 30 عنوان کتاب درسی در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان اضافه شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به این که زنگ مهر و مقاومت زنگ امر به معروف و نهی از منکر است افزود: تذکر زبانی از بسیاری از مشکلات جامعه و انحرافات جلوگیری می کند.
در این آیین محمد رضا خباز استاندار سمنان، محمدرضا قنبری و محمد همتیان معاونان استانداری، احمد همتی نماینده مردم شهرستان سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حیدر آسیابی دادستان مرکز استان، سردار روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و مسوولان استان و شهرستان سمنان حضور داشتند.
7339/6103 خبرنگار : محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.