محمود قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون در بسیاری از شهرستان های سمنان کمبود آب در بخش صنعتی و کشاورزی مشهود است اما نباید این امر در اجرای طرح های اشتغالی دولت دوازدهم مانعی ایجاد کند.
وی اظهارداشت : براساس آمارهای ارایه شده از سوی شرکت آب منطقه ای، اکنون شهرستان های سمنان و شاهرود با مشکل کمبود 150 و 200 لیتر در ثانیه مواجه است که باید در میان مدت برای رفع این معضل اقدام شود.
وی ادامه داد : زیرساخت های سرمایه گذاری در طرح هایی که به نیاز آبی کمتری دارند در سمنان فراهم است و باید مدیران دستگاه اجرایی مربوط، فعالان اقتصادی را به راه اندازی واحدهای صنعتی کم آب بر در استان ترغیب کنند.
قنبری خاطرنشان کرد : ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان برای کاهش نرخ بیکاری بی نظیر است و علاوه بر نیازهای زیرساختی برای سرمایه گذاری، نظارت دستگاه اجرایی مربوط برای مدیریت منابع موجود ضروری است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان اضافه کرد : طرح های کوتاه، میان و بلند مدتی برای تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی آب بر سمنان در چهار سال آینده در دستور کار قرار دارد و با این رویکرد می توان برای کاهش نرخ بیکاری در استان گام برداشت.
قنبری تصریح کرد : انتقال آب خزر به سمنان باید به عنوان راهبردی ارزشمند برای اجرای طرح های توسعه ای اقتصادی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد و امیدواریم در کمترین زمان ممکن این طرح که مصوبه سفر استانی دکتر روحانی به سمنان در دولت یازدهم است عملیاتی شود.
وی اضافه کرد : عملکرد دولت یازدهم در بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی به چرخه تولید در چهار سال گذشته بسیار قابل توجه بوده و این راهبرد ارزشمند در دولت دوازدهم هم ادامه می یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفتذ : برگزاری همایش های سرمایه گذاری برای ترغیب فعالان اقتصادی برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در استان رویکردی بسیار ارزشمندی است که در میان و بلندت مدت به کاهش نرخ بیکاری در سمنان می انجامد.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.