صادق نیک دل روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با هدف همسان سازی حقوق بازنشستگان، پارسال 10 تا 15 درصد و امسال تا 28 درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان از سوی دولت تدبیر و امید اعمال شد، حقوق بازنشستگان دهه 80 بالای 20 درصد اضافه شده تا با حقوق بازنشستگان دهه 90 همسان سازی شود.
وی با بیان این که در استان سمنان 25 کانون بازنشستگان فعال با بیش از یک هزار و 700 عضو وجود دارد، افزود: 70 دستگاه اجرایی و شهرداری های شهرهای استان عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند.
نیک دل، درباره خانه امید و فعالیت های آن تصریح کرد :خانه امید به منظور احترام ، تکریم و گذران اوقات فراغت بازنشسته در سمنان فعال است و مراسم ملی و مذهبی، کلاس های ورزشی ، مشاور تغذیه و کارگاه آموزشی پیشگیری از آلزایمر برای بازنشستگان برگزار می کند‌.
وی، امضای تفاهم نامه همکاری با فنی حرفه ای را یکی از کارهای نو در سال جدید دانست و تصریح کرد : براساس این تفاهم نامه بازنشستگان و فرزندان آن ها از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه ای استفاده می کنند.
وی، اعطای تسهیلات خرید خودرو به صورت قرعه کشی به یک هزار خانواده از طریق ثبت نام در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری، اعطای تسهیلات 30 میلیون ریالی در سال گذشته و 40 میلیون ریالی در امسال را برخی از اقدامات انجام شده برای بازنشستگان برشمرد.
نیک دل با اشاره به 800 سهمیه استان سمنان برای اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی را به همراه همسران تا سه بار به صورت رایگان، از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد.
وی، یکی از اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید را برگزاری اولین دوره جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری در اردیبهشت 96 دانست و گفت: 69 ورزشکار از استان سمنان در 6 رشته ورزشی شنا ،تیراندازی ،شطرنج ،دارت و دیگر رشته ها در مسابقه استانی شرکت کردند که هشت نفر موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند و فاطمه مخلصی و محمد شاه حسینی مقام های برتر کشوری را کسب کردند.
وی با اشاره به واگذاری سهام بیمه ملت به 130 هزار بازنشسته اظهار داشت: برای هر سه هزار و 500 سهم ارزش هفت میلیون ریال برآورد شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای خرید سهام وام 50 میلیون ریالی به بازنشستگان اعطا شد و به عنوان تشویق برای سهام داران بیمه آتش سوزی رایگان انجام شد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 18هزار بازنشسته و موظف دارد، در استان سمنان 861 نوع خدمت مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری به صورت برون سپاری به خدمات دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود.
25 شهریور برابربا 25ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.