محمد همتیان روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نباید با کاغذ بازی های اداری فعالان اقتصادی را برای سرمایه گذاری در این استان آزرده خاطر کرد و تکریم فعالان اقتصادی و رفع موانعی تولید وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی است.
وی اظهارداشت : عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی استان در انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری، افزایش تولید محصولات کشاورزی و ارایه تسهیلات رونق در چهار سال گذشته بسیار قابل توجه بوده و باید در چهارسال آینده با شناسایی و ترمیم نقاط ضعف برای افزایش اشتغال وکاهش نرخ بیکاری تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد : همدلی و وحدت مسوولان دستگاه های اجرایی این استان برای افزایش اشتغال ، رونق کسب و کار و رفع مشکلات اقتصادی وصف ناشدنی است.
وی تاکید کرد : اقتصاد استان سمنان برای شکوفایی نیاز به همدلی و وحدت مسوولان و مردم برای رفع مشکلات کنونی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان اضافه کرد: باید این رویکرد مهم را در نظر گرفت که با اعتبارات دولتی نمی توان کشور را اداره کرد و باید با برگزاری همایش های سرمایه گذاری، برای حضور فعالان اقتصادی در سمنان برنامه ریزی کرد.
همتیان ادامه داد : بیش از 70 درصد اعتبارات دولتی صرف هزینه های جاری می شود و باید برای افزایش اشتغال به بخش خصوصی میدان داد.
وی گفت : هم ااکنون زیرساخت لازم برای حضور فعالان اقتصادی در این استان فراهم است و باید ظرفیت های اقتصادی، تجاری ، معدنی و صنعتی سمنان برای افزایش اشتغال بیش ازپیش برای جذب سرمایه گذار اطلاع رسانی شود.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 60 هزار و 575 میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.