سینا عربی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیش از 30 درصد جمعیت سمنان را قشر جوان شامل می شود و باید از این نیروهای انسانی خلاق و پویا برای توسعه اقتصادی این استان بهره گرفت.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با ارایه تسهیلات رونق تولید و بازگرداندن واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید در کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان نقش مهمی داشته است.
وی تصریح کرد: بیش از 100هزار جوان نخبه و دانش آموخته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سمنان تحصیل می کنند که می توان با افزایش همکاری بین واحدهای صنعتی و تولیدی و دانشگاه ها برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در این استان تلاش کرد.
عربی گفت: بسیاری از بزهکاری های اجتماعی و نابه‌سامانی های اخلاقی در سمنان به دلیل بیکاری است و باید دردولت دوازدهم با رفع این چالش، برای توسعه فرهنگی و کاهش فساد اخلاقی در استان گام برداشت.
مشاور استاندار سمنان در امور جوانان تصریح کرد: باید نهاد های فرهنگی و اجتماعی سمنان با برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع در نشاط اجتماعی و شادابی بیشتر جوانان استان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده :مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.