غلامرضا حسنی غربا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، شرایط ناپایداری جوی تا پایان هفته در استان باقی خواهد ماند و در ارتفاعات شمالی رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه هواشناسی درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و نیز سیلابی شدن مسیل‌ها و نقاط مستعد این استان هشدار می دهد، گفت: با توجه به احتمال خسارات ناشی از تندباد و تگرگ و نیز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها، اقدام برای پیشگیری و جلوگیری از خسارت های احتمالی ضروری است.
حسنی غربا با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان سمنان در 24 ساعت گذشته، تصریح کرد: وزش باد در نقاط مختلف و در بیشترین سرعت در دامغان به 58 کیلومتر بر ساعت رسید.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد : در 24 ساعت گذشته مجن با 13 درجه و آرادان با 43 درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای را در استان سمنان داشتند و برای امروز، کمینه دمای هوای سمنان تا 30 و بیشینه تا 41درجه سانتی گراد پیش بینی می شود، همچنین روز گذشته در مجن 6 میلی متر باران بارید.
سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.