محمدرضا خباز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نشست ستادهای اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان برای حل مشکلات بخش خصوصی در این استان به طور منظم برگزار می‌شود.
وی گفت: تاکنون بیش از 90 جلسه کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده است و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان نیز مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و رفع شده است.
خباز با بیان این که، در 19 ماه گذشته هفت همایش سرمایه گذاری در استان برگزار شده است، ادامه داد: مجموعه سرمایه گذاری های انجام شده در استان سمنان در قالب تفاهم نامه حدود 6 هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: از مجموع 111 تفاهم نامه پیش‌بینی شده، تا هفته پیش 87 تفاهم نامه به قرارداد منجر شده است.
استاندار سمنان تاکید کرد: با همه وجود اعتقاد داریم که کشور را با سرمایه گذاری دولتی نمی توانیم اداره کنیم و باید سرمایه گذاری خصوصی باشد و اقتصاد کشور به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی، باید مردمی شود و بخش خصوصی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد.
خباز با اشاره به ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی این استان، گفت: حدود 2 هزار و 549 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات یکهزار و 803 واحد رسیدگی شد که شرایط دریافت تسهیلات رونق تولید را دارند.
وی گفت: واحدهایی که شرایط گرفتن تسهیلات را دارند به بانک معرفی شدند که تاکنون 772 واحد به مبلغ 427 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
وی با بیان این که سهم دولت در تسهیلات رونق تولید 440 میلیارد تومان بود که با همکاری بانک ها به 460 میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: 2 گروه ناظر نیز تشکیل شده که دایم به واحدها سرکشی می کنند تا مشخص شود چه میزان از واحدها به تعهد خود در اشتغالزایی عمل کرده اند.
استاندار سمنان گفت: ملاک اشتغال نیز فهرست های ارسالی به تامین اجتماعی است .
استاندار سمنان افزود: اگر واحد تولیدی دارای مشکلی است که مشمول این تسهیلات می شود و تسهیلات رونق تولید به آن اختصاص نیافته اعلام کند تا پیگیری شود.
از یکهزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان سمنان تاکنون 772 واحد تولیدی ، تسهیلات رونق تولید به مبلغ حدود چهار هزار و 270 میلیارد ریال دریافت کردند.
از این تعداد 191 واحد مربوط به بخش صنعت است که به میزان سه هزار و 234 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند و 581 واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی می باشند که به میزان یکهزار و 10 میلیارد ریال تسهیلات گرفته اند.
7339/6167خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.