به گزارش ایرنا، محمدرضا جهان روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: آموزش و پرورش استان سمنان 18 هزار ساعت در هفته حق التدریس به نیروهای شاغل، بازنشسته و بخش آزاد پرداخت می کند که این نشان از کمبود نیرو در این اداره کل است.
وی بیان کرد: در برخی از استان های همجوار سمنان مانند مازندران، مازاد نیرو وجود دارد، اما در استان سمنان کمبود نیروی انسانی به یکی از چالش های اصلی این حوزه تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه امسال 400 نیروی آموزش وپرورش استان سمنان بازنشسته می شوند، این در حالی است که ورودی نیروی انسانی به این اداره کل بسیار کم است.
وی گفت: امسال قرار است وزرات آموزش و پرورش مبلغ ریالی به آموزش و پرورش استان ها تزریق کند تا بر اساس این مبلغ حق‌التدریس معلم ها به طور کامل پرداخت شود.
جهان با اشاره به لزوم تعمیر و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: بودجه تعمیر و تجهیز کل 220 مدرسه استان فقط یک میلیون تومان است که باید برای این موضوع راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید برای تحقق سند تحول بنیادین تلاش های بسیار زیادی شده است به طوری که بیش از چهار برابر دولت گذشته در دولت یازدهم در این زمینه فعالیت انجام گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به سند 2030، افزود: در استان سمنان هیچ نکته ای دال بر نسبت های ناروا که به آموزش و پرورش وارد شده در مدارس استان صورت نگرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر تحقق توسعه متوازن رشته ها در مقطع متوسطه، ادامه داد: یکی از راه های تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، هدایت تحصیلی و توسعه متوازن رشته های متوسطه است که این امر در استان سمنان به خوبی انجام شده است و در سال تحصیلی جدید نیز انجام خواهد شد.
این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسوولان این حوزه برگزار شد و درباره مسایل دانش آموزان اتباع غیرایرانی استان سمنان و چالش های این اداره کل بحث و تبادل نظر شد.
در استان سمنان 120 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که هفت هزار و 424 نفر آن ها اتباع غیر ایرانی هستند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.