در این مطلب آمده است: از نظر لغوی اوپورتونیسم (OPPURTUNISME) به معنی فرصت طلبی است که اصطلاح مناسب‌تر آن «ابن‌الوقتی» است. معنی وسیع‌تر آن نبودن به یک عقیده و خط مشی سیاسی و اجتماعی است و به کسانی اطلاق می‌شود که برای حفظ وضع منافع خود به اصطلاح معروف «نان را به نرخ روز می‌خورند» و خود را با هر شرایطی تطبیق می‌دهند. اینان همیشه طرفدار نظام حاکم و حزب و گروهی هستند که در موضع نیرومند‌تری قرار دارند که با چسبیدن به آن گروه در صدد منافع خود هستند ولا غیر.
آن‌ها با نسیمی به راست کج می‌شوند و با بادی به سمت چپ می‌افتند و اگر وضع حاکم و موجود را بسان گردبادی ببینند به دور خود می‌چرخند این نان به نرخ روزخورها، نفع خود را بر هر عقیده و اصولی ترجیح می‌دهند زیرا نه عقیده‌ی محکمی دارند و نه اراده‌ای که بر سر آن عقیده محکم بایستند، جلوی پای خود و منافع کوتاه مدت خود را می‌بینند و نمی دانند که سخت در اشتباهند، متاسفانه این ویژگی و ناپسند جزء لاینفک زندگی گروهی شده است که دارای ارزش‌های ثابت و مثبتی نیستند.
گاهی وقت‌ها، یک مدیر استانی به دلایل گوناگون رنگ و بوی یک فرد آرمانگرا، اصولی و ارزشی را به خود می‌گیرد و گاهی دیگر تبدیل به یک اصلاح‌طلب دوآتشه می‌شود! استان سمنان نیز به مانند دیگر استان‌های کشور از این قاعده مستثنی نبوده و طی دهه‌های گذشته، چهره‌های مدیریتی بسیاری را می‌توان نام برد که گاهی از معتمدین و فعالان یک جریان سیاسی بوده‌اند و چند سال بعد، سر از جریان سیاسی مقابل درآورده‌اند و مواضعی بعضا 180 درجه مخالف سوابق سیاسی خود اتخاذ کرده‌اند.
خلاصه کلام اینکه سیاسی‌کاری یکی از مهمترین خصوصیت‌های یک مدیر است آیا سپردن سکان مدیریتی جامعه جوان استان سمنانبه چنین افرادی خلاف مصلحت نیست؟ آیا افرادی که تعلق خاطری به آرمان‌های تدبیر و امید ندارند و فقط به فکر حفظ صندلی مدیریت خود هستند می‌توانند برنامه‌های دولت را به شکل کامل اجرا کنند؟ به گفته فرزند برومند استان پرچمدار تدبیر و امید دکتر حسن روحانی بعضی‌ها سخت‌شان بود دفاع کنند، خیلی نرم حرف می‌زدند و آرام. اگر در تنگنای 30 خبرنگار قرار می‌گرفتند، در آن تنگنا یک کلمه‌ای می‌فرمودند. حرف نمی‌زدند و سینه سپر نمی‌کردند. نمی‌شود؛ ما یک بار سنگینی بر دوش داریم. هر کسی که آماده است که این بار را بر دوش بگیرد باید داوطلب باشد.
7341/6026 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.