به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز سه شنبه در نشست توجیهی و آموزشی عوامل اجرایی انتخابات شهرستان سمنان در سالن هلال احمر این شهر، افزود: مردم باید بدانند تاکید تمام عوامل نظام اسلامی در حال حاضر دعوت عمومی به مشارکت در انتخابات است و حضور حداکثری پای صندوق رای باید هدف اصلی مردم و مجریان در انتخابات امسال باشد.
وی با اشاره به وظیفه سنگین مجریان و ناظران انتخابات و اهمیت فعالیت آنها، ادامه داد: رای مرم امانت است و حفظ و صیانت از آن باید برای مجریان و دست اندرکاران انتخابات بیش از هر مساله ای اهمیت داشته باشد.
استاندار سمنان با اشاره به این که برخی مغرضانه مردم را به شرکت نکردن دعوت می کنند، بیان داشت: دشمنان اسلام مردم را به صراحت به بی میلی نسبت به سرنوشت‌شان دعوت می کنند و همه دوستداران نظام اسلامی باید با عملکرد خود مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند.
خباز تصریح کرد: تمام مجریان برگزاری انتخابات در شهرستان ها باید با تکریم رای دهندگان، برای حفظ رای و امانت داری آرای مردم تلاش کنند.
وی ضمن یاد آوری این که در گذشته برخی دشمنان به اصالت رای مردم اعتقادی نداشتند و می گفتند رای مردم تشریفاتی است، تصریح کرد: بنا بر سخن مقام معظم رهبری رای مردم حق الناس و نیازمند صیانت و مراقبت جدی است و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است.
استاندار سمنان بر حفظ زبان، دین و حیای اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: برخی در این مورد، بی پروا و از روی غفلت سخن می گویند، سخن گفتن هنر نمی خواهد، سخن راست گفتن هنر است.
در این نشست سیدعباس دانایی فرماندار و حجت الاسلام حسنعلی عربی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان و جمعی از نمایندگان فرماندار، سربازرسان و عوامل اجرایی انتخابات 29 اردیبهشت در شهرستان سمنان حضور داشتند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در دوره پنجم، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با 5.5 درصد رشد، به هزار و 64 نفر افزایش می یابد، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
جمعیت شهرستان سمنان بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 بیش از 196 هزار نفر است که 131 هزار نفر از این تعداد شهروندان واجد شرایط رای دادن هستند، 107 نامزد در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سمنان برای هفت کرسی اصلی رقابت می کنند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.