به گزارش ایرنا، بهروز اسودی عصر روز سه شنبه در همایش رونق تولید و صادرات استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: در سال 95 سهم صنعت استان سمنان از صادرات 67 درصد، فرآوردهای نفتی 15 درصد، محصولات ساختمانی و معدنی 15 درصد و کشاورزی و دامی سه درصد بود.
وی با اشاره به این که برای اولین بار در کشور نهاد توسعه ای به منظور پیوند تولید استان به بازارهای بین المللی در سمنان ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: تنوع و مشکلات بازاریابی مهمترین مشکل صادرات در استان سمنان است.
اسودی خاطرنشان کرد: با تشکیل نهاد توسعه ای صادرات در استان سمنان تمام مشکلات و مسائل صادراتی استان بررسی و واحدهای تولیدی صنعتی ، معدنی و تجاری منتخب، عضو باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مهمترین کشورهای هدف صادرات استان در سال 95، عراق، افغانستان، کره، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، تانزانیا، ارمنستان، چین و تایوان بوده است.
این همایش با حضور محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، محمد رضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استانی، نمایندگان 120 واحد تجاری و صنعتی و 30 واحد کشاورزی از استان حضور داشتند و نخستین باشگاه تولید کنندگان و صادرکنندگان کشور در استان سمنان فعالیت خود را آغاز کرد.
تاکنون 772 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و 803 واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و 245 میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون 76 درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ٦ هزار و ٥٧٥ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.