محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به برنامه های متعدد نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: نامزدهای انتخابات باید شرایط کشور و واقعیت ها را در نظر بگیرند و نباید برای کسب رای به دروغ متوسل شوند و اعتماد آن ها را سلب کنند.
وی ادامه داد: این که نامزدها از هر روشی برای کسب رای مردم استفاده کنند کار درستی نیست، زیرا آن ها تلاش می کنند که رای بیاورند و در نهایت به مردم خدمت کنند و خدمت به مردم کار الهی و پسندیده ای است که باید روش های رسیدن به آن نیز الهی و پسندیده باشد.
خباز با بیان این که پخش زنده مناظره‌ها در انتخاب مردم تاثیرگذار است، افزود: نامزدها باید در مناظره‌ها اخلاق اسلامی را رعایت کنند، زیرا این مناظره‌ها به طور زنده در حال پخش است و حرف‌ها همان لحظه به گوش مردم می رسد، پس نباید از این فرصت برای ارایه آمارهای غیرواقعی و وعده های نامتعارف با استفاده از روش های نامطلوب استفاده شود.
وی با اشاره به غیرعملی بودن برخی وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری، اضافه کرد: اقتصاددان های برجسته اعلام کرده اند اگر درآمد کشور 2.5 برابر هم شود، وعده های برخی از نامزدها عملی نخواهد شد و این نشان دهنده آن است که وعده ها غیرواقعی است و برخی واقعیت کشور را در نظر نمی گیرند.
استاندار سمنان تاکید کرد: 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اسوه های مردم هستند و باید حرمت‌ها را حفظ کنند، اگر مایل هستند اخلاق اسلامی دایر شود، اول باید از خودشان شروع کنند، زیرا ممکن است عده ای از مردم به این حرف ها دل ببندند و به کسانی که وعده دروغ می دهند رای دهند، ولی در آینده رای دهنده و آن نامزد دچار مشکل می شود.
وی تصریح کرد: اصل مناظره‌ها پسندیده است و باید این مناظره‌ها در طول سال برگزار شود و صدا و سیما را از حالت غیرملی به ملی تبدیل کند و اجازه دهند اندیشه های مختلف در صدا و سیما اظهار نظر کنند.
خباز به مردم توصیه کرد: مردم باید حرف هایی را که می شنوند تحلیل کنند و تحت تاثیر فضای پوپولیستی که برخی به دنبال ایجاد آن هستند قرار نگیرند و منطقی فکر کند.
وی تاکید کرد: مردم به آمارهای نامعلوم توجه نکنند، درآمد کشور از طریق نفت و مالیات به دست می آید و درآمد نفت محدود است و با تلاش دولت تدبیر و امید صادرات 800 هزار بشکه نفت در روز به بیش از 2 میلیون 800 هزار بشکه رسیده است، اما باز هم این درآمد ناکافی است و دولت در برخی مواقع توان پرداخت یارانه ها را نداشته است.
استاندار سمنان افزود: به گفته رئیس جمهوری 200 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری و نفت و گاز نیاز داریم و اگر این مقدار سرمایه گذاری شود درآمد کشور چند برابر می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود‌ و استان سمنان که دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی انتخاب می شوند.
6103/7341 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.