به گزارش ایرنا، بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق امروز چهارشنبه با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، محمودرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و محمدرضا خباز استاندار سمنان و دیگر مسوول های کشوری و استانی در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان آغاز شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در حاشیه برگزاری این کنفرانس 2 روزه در گفت و گو با ایرنا، با بیان این که سمنان امروز و فردا میزبان بیست و دومین کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق است، افزود: این کنفرانس با حضور بیش از یک هزار نفر از متخصص ها و صاحب نظران در دانشگاه سمنان آغاز شد.
سیدمحمد موسوی زاده، تلفات شبکه های توزیع نیروی برق، نقش شبکه های هوشمند در توزیع، تولید پراکنده و انرژی های تجدیدپذیر و کیفیت شبکه های توزیع، بررسی شناسایی چالش های و راهکارهای حقوقی صنعت ، فناوری اطلاعات و جی. آی. اس در سامانه های توزیع، توانمند سازی نیروی انسانی، سلامت و ایمنی را از محورهای این کنفرانس عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان خاطرنشان کرد : در این کنفرانس مقالات تخصصی در زمینه های مدیریت مصرف بار و هدفمندسازی یارانه ها در صنعت برق، مطالعات فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست در شبکه های توزیع نیروی برق ارایه می شود.
وی با اشاره به ارسال یک هزار و 242 مقاله به دبیرخانه ششمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق در سمنان، افزود: این مقاله ها توسط 215 داور کارشناسی شد و در پایان 77 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی در نشست های 2 روزه کنفرانس و 73 مقاله برای ارایه به صورت پوستر تایید شد و 185 مقاله نیز چاپ و ارائه می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه در ششمین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق در سمنان نمایشگاه جانبی شامل تجهیزات و توانمندی شرکت های تولیدی و صنعتی در عرصه صنعت توزیع برق برپا می شود، گفت: تعداد مقالات پذیرفته شده در اولین کنفرانس ٣٧ مقاله بود، این رقم در پنجمین دوره تا مرز ٦٥ مقاله افزایش یافت، در دوره دهم ٨٠ مقاله پذیرفته شد و در دوره پانزدهم این تعداد به ١١٠ مقاله افزایش یافت و امسال در بیست و دومین دوره کنفرانس شبکه های توزیع برق رکورد دوره های گذشته با دریافت بیش از هزار و ٢٠٠ مقاله شکسته شد.
مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان های مختلف کشور، استادان دانشگاه، سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت های فعال در حوزه انرژی برق از حاضران در آئین افتتاحیه این سمینار هستند.
در دولت تدبیر و امید، تلفات برق از ١٥.٥ درصد در ابتدای سال ٩٣ به ١١،٤ درصد در پایان سال ٩٤ کاهش یافت، هریک درصد کاهش تلفات، سالانه ٢ میلیارد و ٨٠٠ میلیون کیلووات ساعت صرفه جویی در مصرف انرژی برق در کشور به دنبال دارد.
٩٤،٣ درصد انرژی الکتریکی کشور از سوخت فسیلی تامین می شود و استفاده از دیگر روش های پاک تولید انرژی با کمک از سرمایه گذاری بخش خصوصی، از رویکرهای مهم ایران اسلامی در حوزه انرژی برق است، حدود 70 درصد از انرژی برق در استان سمنان صرف بخش تولید می شود که شامل 50 درصد در حوزه صنعت و 20 درصد در حوزه کشاورزی است و نرخ متوسط مصرف برق در این استان در بخش خانگی حدود 300 کیلو وات ساعت کمتر از میانگین کشوری است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.