به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: باید به شاخصه‌های مدنظر مقام معظم رهبری درباره دولت انقلابی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشور باید در تمام زمینه‌ها "انقلابی " بایستند عنوان کرد: باید رئیس‌جمهوری را برگزینیم که دولتی انقلابی و کارآمد بر سر کار بیاورد.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اینکه‌ ازجمله اهداف رسانه‌های بیگانه و برخی عناصر منفعل داخلی 2 قطبی کردن انقلاب است؛ آن را داستانی وحشتناک خواند و اضافه کرد: باید مراقب باشیم انتخابات 2 قطبی نشود.

عبدوس با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات موضوعی بسیار مهم بوده و اصل انتخابات آتی محسوب می‌شود بیان کرد: باید مراقب باشیم تا فرد اصلح در انتخابات آینده انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه امسال باید از 55 میلیون نفر 50 میلیون نفر شرکت کنند عنوان کرد: امروز و برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان لازم است تا همه ملت بزرگ ایران به‌عنوان یک کشور و یک جمهوری اسلامی به‌پای صندوق‌های رأی بیایند؛ اما هر فردی مجاز است که با افکار و عقاید مختلف انتخاب کند.

امام‌جمعه موقت سمنان با بیان اینکه در کنار اصل حضور پرشور و در مرحله بعدازآن نیز باید در رأی دادن مراقب باشیم عنوان کرد: باید با این نگاه به افراد داوطلب انتخابات در هر سمتی رأی دهیم که در اقدامات آینده آنان شریک هستیم.

عبدوس خاطرنشان کرد: اما باید دانست تمام اصرار مقام معظم رهبری در همه ادوار انتخابات در مرحله اول مشارکت حداکثری مردم است.

تأیید برخی کاندیداهای شورای شهر سؤالاتی در اذهان خانواده‌های شهدا ایجاد کرد

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت افراد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان و شهرستان سمنان، از عملکرد برخی شوراهای اجرایی این انتخابات در تأیید صلاحیت افراد انتقاد کرد و افزود: اعضای شوراهای اجرایی بر مبنای آیات و روایات قرآنی در تأیید صلاحیت‌های داوطلبان، در برابر خدا و خودشان مسئول‌اند.

عبدوس با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت افرادی که برای انتخابات شوراها احساس مسئولیت و وظیفه کرده و کاندیدا می‌شوند؛ دارای فرایندی مشخص بوده و در ابتدا باید از مراجع چهارگانه سوابق افراد استعلام شود عنوان کرد: اما باید دانست که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شورای نگهبان حرف آخر را می‌زند و صلاحیت کاندیداها را در هر استان و شهرستان شورای نگهبان و نمایندگان شورای نگهبان در آن استان و شهرستان تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری نیز فقط شورای نگهبان تهران بر صلاحیت کاندیداها نظارت می‌کند تصریح کرد: در شوراهای شهرها و روستاها شورای نگهبان نقشی در تأیید صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات نداشته و شوراهای اجرایی با دعوت فرمانداری‌ها تشکیل می‌شود و صلاحیت افراد را تأیید می‌کنند.

امام‌جمعه موقت سمنان با انتقاد تلویحی از عملکرد شورای اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان سمنان بیان کرد: از دوم خرداد سال 76 تا امروز، مردم 20 سال است که (نسبت به عملکرد برخی افراد) مسئله دارند.

عبدوس اضافه کرد: ممکن است فردی در ظاهر محکومیت نداشته باشد؛ اما اعضای هیئت‌های اجرایی بین خود و خدای خود باید ببینند که افراد تأیید صلاحیت شده صلاحیت واقعی در این انتخابات را دارند یا خیر و باید دانست که خداوند می‌داند که در دل انسان‌ها چه می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که نسبت به برخی (عملکرد) افراد در اذهان عمومی سؤال وجود دارد اضافه کرد: خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران، افراد متدین و حزب‌الله و دلسوزان انقلاب اسلامی در این زمینه علامت سؤال دارند و وابستگی‌ها و ارتباطات آنان (برخی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده) را می‌دانند.

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه این کاندیداها هنوز هم زیر بیرق برخی افراد معلوم‌الحال سینه می‌زنند اضافه کرد: شوراهای اجرایی باید بین خود و خدای خود پاسخ دهند که اگر فردی را تأیید کردند او را به‌واقع، دارای صلاحیت برای حضور در مسئولیت‌های مهم دانسته‌اند و باید بدانیم که خداوند منافقان و کافران را در قیامت در جهنم یکجا جمع می‌کند.

عبدوس با اشاره به برخی آیات و روایات درباره لزوم موضع‌گیری در برابر اظهارات و اقدامات ضد اسلام و مبانی انقلابی خاطرنشان کرد: اگر جایی می‌نشینیم که خلاف مبانی، احکام، اعتقادات، باورها، سیاست‌ها و موضع‌گیری‌های ارزشی اسلام موضعی گرفته‌شده و آن را زیر سؤال می‌برد؛ باید سریع نسبت به آن، عکس‌العمل نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه نباید به برخی افراد برای موضع‌گیری‌های خلاف مبانی اسلام و انقلاب میدان داد تصریح کرد: باید طوری عکس‌العمل نشان دهیم که فرد مهاجم، فوری موضع خود را عوض کرده و بازگردد و باید بدانیم که اگر این کار را نکردیم؛ مانند همان فرد هستیم و همه مسئولیت آن بر عهده ماست.

القای "نمی‌شود " و "نمی‌توانیم " از سوی دشمنان و برخی مزدوران داخلی

امام‌جمعه موقت سمنان با اشاره به دیدارهای اخیر مقام معظم رهبری با اقشار مختلف و تأکیدات ایشان در این جلسات تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان و برخی مزدوران داخلی "نمی‌شود " و "نمی‌توانیم " را در کشور القا می‌کنند.

عبدوس با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح عنوان کرد: برنامه دشمن این است که برای القای نمی‌شود و نمی‌توانیم در جامعه ایران کار کند و دارد این تلاش را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی عوامل مزدور داخلی وجود دارند که به آن دامن می‌زنند خطاب به آنان گفت: همه باید توجه داشته باشند که امروز جمهوری اسلامی ایران در حال نبرد با استکبار جهانی است و باید بینند که درگذشته کجای دنیا بودیم و اکنون جایگاه جمهوری اسلامی ایران کجاست.

خطیب نماز جمعه این هفته سمنان با تأکید بر اینکه در آینده نیز باید به افق‌های بالا برسیم تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، باید 50 سال دیگر به افق و به‌جایی ازنظر علمی، سیاسی، نظامی، علوم و فنون برسیم که همه مردم دنیا مجبور شوند زبان فارسی یاد بگیرند؛ تا از علوم و فنون ما بهره ببرند.

عبدوس با اشاره به اینکه برخی افراد در داخل کشور تا مشکلی پیش می‌آید می‌گویند که دنیا خراب‌شده است اضافه کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران، 6 سال است در سوریه با تمام قدرت وارد شدند؛ تا به ما برسند و خط مقدم مقاومت را بشکنند.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار دارد با ما می‌جنگد و ما هم داریم با آنان می‌جنگیم خاطرنشان کرد: دعوا بر سر سوریه، یمن، عراق، لبنان و افغانستان نیست؛ بلکه همه تلاش دشمنان این است به ما رسیده و این محور را بشکنند و به کوری چشمشان تا الآن نتوانستند و در آینده نیز نخواهند توانست.

امام‌جمعه موقت سمنان با بیان اینکه درزمینهٔ توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران امروز خوشبختانه چیزی پنهان نیست عنوان کرد: بر اساس توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، تمام پایگاه‌های حساس آمریکا در منطقه در تیررس ماست.

وی با اشاره به اینکه امروز شهرک‌های موشکی و پهپادی ما 100 متر زیر زمین قرار داشته و دنیا نیز می‌داند چه خبر است خاطرنشان کرد: در صورت کوچک‌ترین خطای دشمنان استکباری، تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه در هر کشوری، هدف موشک‌های جمهوری اسلامی ایران و در تیررس آن است و این چیز پنهانی نیست.

امام‌جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امروز در مقابل این قدرت ما، مشکلاتی نیز وجود دارد تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم که آب در دلمان تکان نخورد و با استکبار جهانی هم بجنگیم.

عبدوس با اشاره به اینکه امروز جبهه بزرگی از دشمنان خبیث در مقابل نظام اسلامی قرار دارد که هدف همه آنها نابودی و از درون تهی کردن جمهوری اسلامی است اضافه کرد: دشمنان دارند کار می‌کنند تا روحیه ملت ایران را بشکنند و آنان مأیوس کنند تا نظام را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: دشمنان با تمام وجود دارند کار می‌کنند تا ما را مأیوس کرده و تضعیف کنند و انقلاب را از بین ببرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 615778
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.