به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرخه، علی‌محمد مؤیدی زاده عصر امروز در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان سرخه در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: 48 درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهرستان سرخه نیز در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی دانش آموزان با مهارت‌ها و حرفه‌های کاربردی عنوان کرد: انتظار داریم که تعداد دانش آموزان سرخه‌ای محصل در رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای افزایش یابد.

فرماندار سرخه با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش شهرستان سرخه در سال گذشته عملکرد درخشانی در استان و کشور داشته است؛ ادامه این روند را از سوی مدیران آموزش‌وپرورش این شهرستان خواستار شد.

مؤیدی زاده اضافه کرد: امروز لازم است تا نیروهای ماهر و بامهارت وارد بازار کار شوند و آموزش‌وپرورش بستر مناسبی برای تحقق این هدف است.

امام‌جمعه سرخه نیز با اشاره به اینکه امروز باید رشته‌های مرتبط با معارف دینی در جامعه بیشتر ترویج شود عنوان کرد: متأسفانه رشته‌های علوم و معارف اسلامی متأسفانه با تبلیغات نادرست مورد کم‌لطفی قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی فاطمی بصیر بر ضرورت ترویج و معرفی فعالیت حوزه‌های علمیه در جامعه و ترغیب جوانان برای تحصیل در رشته‌های علوم و معارف دینی و علوم اسلامی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون درزمینهٔ استعدادیابی دانش آموزان درروند هدایت تحصیلی موفق عمل نشده است عنوان کرد: این روند سبب هدایت دانش آموزان به رشته‌های غیرتخصصی آنان شده است و جامعه نخستین متضرر این روند خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611109
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.