در این مطلب آمده است: نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اراده علمی و ایمانی و اخلاقی و عملی و جهادی لازم است چون اراده خداوندی « إِذا أَرادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ، یس، آیه 82» که با همراه با قاطعیت است و چون و چرا و برو برگرد ندارد، ایرانی‌ها می‌توانند خداگونه بشوند و خداگونه عمل نمایند. چون خدا باورند و نظام ایران نظام خداباوران است.
ایران اسلامی به دلیل ظرفیت فیزیکی و متافیزیکی و عملی و انسانی می‌تواند خود را به مرحله خودکفایی و خودگردانی برساند، ایران مساحت وسیعی دارد، ساحل وسیع دریایی در شمال و جنوب دارد و می‌تواند خود را به اقیانوس هند و اطلس برساند، بازار 80 میلیونی دارد و می‌تواند در بین 14 کشور همسایه، سر و گردنی نشان دهد.
تجربه تاریخی دارد و سابقه چند هزاره‌ای در بین تمدن‌های روم و یونان و مصر دارد و دانشمندان به نام به جهان عرضه نموده است و به برکت انقلاب اسلامی جایگاه ویژه یافته است که در معادله‌های سیاسی و نظامی و اجتماعی نقش کلیدی دارد و امتحانات سختی تا حال داده است.
به دلیل این ظرفیت‌هایی که به اندازه 31 استان، 31 نوع آب و هوا دارد، می‌تواند در اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال فعال و شاداب باشد، به شرط اینکه چون خداوند اراده کنیم، یعنی خود ببافیم و بدوزیم و بپوشیم، یعنی در نساجی و نخ‌ریسی بر کیفیت روی آوریم و عوض واردات و خریدن پوشاک از خارج تا مبلغ چند میلیارد دلاری، صادرات داشته باشیم و خود را در صادرات با کیفیت نشان دهیم.
در ایران روزی سابقه صادرات در کشاورزی آن هم از سیستان و بلوچستان، داشته و حال استان‌های فارس و خوزستان و خراسان و کرمان دارد، در فرهنگ اسلامی کشاورزی جایگاه رفیع دارد.
در اسلام داریم «لکیمیاء الاکبر الزراعه، الزارعون کنوزالانام» کیمیای بزرگ زراعت می‌باشد و کشاورزان گنج‌های مردمی‌اند و پس از صنعت در ایران بالاترین اشتغال کشاورزی می باشد، به شرط و شروط‌ها «همت و جمعیت و حمایت، هدف و هدایت» که در این موضوع، باید حوزه‌های علمیه و منبرهای تبلیغاتی و رسانه‌های ملی و مطبوعاتی، باید وارد کار شوند، همه بخواهیم و همه کار کنیم و یکدیگر را یاری دهیم.
در تولید و اشتغال از «سهل» شروع کنیم و به «سخت» برسیم، از ساده شروع کنیم تا به سنگین برسیم و از خدماتی شروع کنیم تا به تولیدی برسیم، می‌توان با ترویج و تبلیغ ازدواج ده‌ها هزار نفر را به کار و تلاش و خدمت واداشت، می‌توان بازسازی خانه‌ها و دیواره‌های شهرها نوسازی و بازسازی پدیدار ساخت و چهره‌های شهرها را روشن کرد، می‌توان با درخت‌کاری در همه خیابان‌های کشور، فضای کشور را سرسبز کرد، می‌توان با هرس‌کاری و اصلاح کاری درخت‌های فرسوده و کهنه، درخت‌کاری نوین و جنگل پدیدار ساخت.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.