علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات نه تنها در ایران در سراسر جهان حق هر شهروندی است که در آن کشور زندگی می کند تا بتواند در سرنوشت کشور خود موثر واقع شود.
وی ادامه داد: مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت کشور خودشان را رقم می زنند و با شرکت نکردن در انتخابات حق خود را به دیگری می دهند تا دیگر مردم برای آن ها و به جای آن ها انتخاب کنند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: در هرکشوری انتخابات مطرح باشد، دموکراسی نیز به همراه دارد و مردم این حق را دارند تا برای سرنوشت کشورشان تعیین و تکلیف کنند.
جمعه ای با بیان این که انتخابات از واجبات ملی و منافع شخصی است، افزود: افرادی که در انتخابات چه در سطوح ملی چه در سطوح پایین تر و انتخابات مجامع محلی شرکت نمی کنند، خودشان ضرر می کنند و حق خود را به دیگران می دهند.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با تاکید بر حضور پرشور همه اقشار جامعه در انتخابات برای افزایش همدلی و پیشبرد اهداف بلند کشور، افزود: با شرکت پرشور و حداکثری مردم در مرحله اول نمایندگان منتخب مردم انتخاب می شوند و در مرحله دوم، زمانی که کشورهای دیگر حضور پرشور مردم را در انتخابات ببینند و اطمینان مردم را به نظام و حاکمیت نظاره کنند، مصونیت و امنیت کشور بیش از پیش می شود.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و 29 اردیبهشت 96 در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.