بهروز اسودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کارخانه خودرو سازی فردا از جمله 36 طرح ملی و کشوری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در استان سمنان است که با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان و ظرفیت تولید روزانه 37 دستگاه که با راه‌اندازی کامل این مجموعه زمینه اشتغال حدود 2 هزار نفر فراهم خواهد شد.
وی اظهارداشت : گام اول این واحد تولیدی به منظور مونتاژ خودرو سواری راه‌اندازی شده که دسفر دکتر روحانی به استان سمنان به بهره برداری می رسد.
اسودی همچنین به آغاز طرح توسعه خط رنگ و بدنه این مجموعه با حضور رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این طرح تولیدی سرمایه گذاری ارزی به ارزش 90 میلیون یورو نیاز است.
وی خاطرنشان کرد : شرکت شکوفا شیمی تولیدکننده مواد اولیه شوینده‌ها و شرکت شکوفا بهداشت آرین تولیدکننده انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده با سرمایه‌گذاری بالغ بر 409 میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری می رسد که با افتتاح این واحدها زمینه اشتغال حدود 180 نفر در استان فراهم شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد : واحد تولیدی فرابرد هوشمند گرمسار با سرمایه‌گذاری بیش از 19 میلیارد ریال ظرفیت و تولید سالانه 75 هزار دستگاه انواع کلید مینیاتوری، کارت کنترلی ، کارت شبکه و انواع ترانسمیتر را دارد که زمینه اشتغال حدود 15 نفر را در استان فراهم می‌کند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید در قالب بیست و ششمین سفر استانی روز سی و یکم فرودین 95 مهمان مردم سمنان بود.
رییس جمهوری فردا روز پنجشنبه برای افتتاح شماری از طرح های عمرانی و تولیدی به استان سمنان سفر می کند.
استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت دارد و بیش از پنج میلیون هکتار کویر و 352 هزار هکتار عرصه های جنگلی دارد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.