داود فهندژسعدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : استان سمنان با دارابودن یکی از محورهای مهم و پررفت و آمد کشور افتخار میزبانی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) از 26 استان کشور را دارد.
وی با اشاره به شرایط و موقعیت استان سمنان که محورهای ارتباطی برون شهری اش در تمام طول سال از تردد بالایی برخوردار است گفت: با شروع سفرهای نوروزی محور تهران – سمنان – مشهد از جمله محورهای پرتردد در کشور می باشد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان با اشاره به انجام تدابیر لازم به منظور فراهم نمودن سفری مطلوب و ایمن برای هموطنان تصریح کرد : استان سمنان ایرانی کوچک است و تنوع آب و هوایی در نقاط مختلف استان به چشم می خورد.
فهندژ سعدی با بیان این که بیش از 80 درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است ، افزود : شرایط جوی و باران رحمتی که از چند روز گذشته در استان آغاز شده توجه ویژه رانندگان را برای داشتن سفری ایمن طلب می نماید.
وی افزود: در جاده‌های خیس و برفی و بارانی بکار گیری روش ‌های رانندگی ایمن می‌تواند مانع از بروز حوادث دلخراش و خاطراتی تلخ برای هموطنان عزیز گردد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان ادامه داد :همواره نقش تجربه در رانندگی می تواند در مدیریت شرایط بحرانی در حین رانندگی کمک شایانی نماید .
فهندژ سعدی اظهارکرد: در زمان بارش برف و باران سطح آسفالت لغزنده می شود از این رو لازم است فاصله طولی خودروها از یکدیگر بیشتر شود و رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی با بیان اینکه در این ایام افق دید رانندگان نیز کاهش می‌یابد افزود : در این شرایط توقف خودرو و عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند سبب بروز اتفاقات ناگواری در سطح جاده ها گردد، بنابر این پیشنهاد روشن نمودن چراغ های خودرو برای بالابردن سطح دید الزامی است.
فهندژسعدی توصیه‌هایی را هم به رانندگان ارائه کرد و گفت: رانندگان باید از ایمنی و وضعیت فنی خودروی خود مطلع بوده و با رعایت سرعت مطمئنه ،حفظ فاصله طولی و استراحت حداقل 15 دقیقه بعد از هر دو ساعت رانندگی به سفر خود ادامه دهند.
وی از هموطنان درخواست کرد با توجه به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی با احتیاط کامل و رعایت کلیه مراتب ایمنی سفری خوش و خاطره انگیز را برای خانواده خود ارمغان آورده و نوروز ایمن را با مدیریت سفر تحقق بخشند.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر در محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.
بر اساس آمار ، سالانه به طور میانگین بیش از 9 میلیون تن کالا از طریق ناوگان باری از استان سمنان به نقاط مختلف کشور جابجا و بیش از سه میلیون تن کالا از نقاط مختلف کشور وارد استان شده و همچنین بیش از 570 هزار بارنامه در استان صادر می شود.
7339/6167
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.