به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی پنجشنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه نوروزی شهرستان شاهرود، افزود: بیش از 600 کلاس درس برای اسکان مسافران آماده شده و سالن های ورزشی نیز برای استفاده در زمان بحران آماده هستند.
وی یادآور شد: بیش از 15 پایگاه نیروی انتظامی و بیش از سه پایگاه جمعیت هلال احمر در شهرستان آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.
معاون استاندار سمنان از افزایش تعداد داروخانه های شبانه روزی خبر داد و گفت: بیش از 15 پایگاه امدادی دانشگاه علوم پزشکی و سه بیمارستان شاهرود نیز برای ارایه خدمت آماده هستند.
هاشمی اضافه کرد: در حاشیه هر بیمارستان یک مدرسه هم به طور رایگان برای اسکان همراهان مصدومان احتمالی حوادث جاده ای در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پایگاه های امداد خودرو، شرکت فرآورده های نفتی و بیمه ها نیز به صورت شبانه روزی فعال هستند.
رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شاهرود همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه نوروزی بیان کرد: هدف از برپایی نمایشگاه در طول سه سال گذشته، افزایش ماندگاری مسافران نوروزی و نمایش توانایی های شهرستان به هم وطنان بود و علاوه بر این گامی ارزشمند در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برداشته شد.
هاشمی افزود: این نمایشگاه در سال 94 برای نخستین بار با 40 غرفه و بیش از 45 هزار بازدید، 750 میلیارد تومان فروش داشته و این رقم در سال 95 با 50 غرفه به یک میلیارد تومان رسید.
شهرستان شاهرود به عنوان یکی از بزرگترین شهرستان های ایران در 390 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است. این شهرستان در مسیر جاده ترانزیت تهران-مشهد قرار داشته و در ایام تعطیلات پذیرای زائران حرم مطهر رضوی است.
انواع تولیدات صنایع دستی از جمله نمد ابرسج، دست بافته های سنتی کلاته خیج، جاجیم مجن، گلیم رضا آباد خوارتوران، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس و دیگر نمونه های صنایع دستی در این نمایشگاه ها عرضه شد.
همچنین از مهمترین سوغات شاهرود می توان از قیسی، برگه و انگور نام برد که به خاطر کیفیت و تنوع نه تنها مورد توجه مسافران قرار می گیرد بلکه صادرات آن نیز چشمگیر است.
سال گذشته 50 هزار نفر از نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود دیدن کردند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشاردهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.