به گزارش ایرنا، عباس طاهرزاده عیدانی که برای ارزیابی مدیریت دارایی های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق،به شاهرود سفر کرده است، روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگاران افزود:این کار در شاهروداز روز شنبه با حضور گروه ممیزی آغاز شده است.
وی گفت: با این کار ،نگهداری و تعمیرات در زمینه حفظ دارایی‌های فیزیکی مناطق 12 گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت به صورت نظام‌مند و بهتر از گذشته اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: اجرای نظام نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی از سه سال پیش در این شرکت آغاز گردیده است.
طاهرزاده عیدانی ادامه داد:با ممیزی های انجام شده مشخص شد که راهبرد سازمانی و منابع انسانی جزو نقاط قوت شرکت بوده و فرصت‌های بهبود در زمینه بهینه سازی فرآیندها، روش های پشتیبانی و روی کردهای دارائی مشاهده شده است.
وی با بیان اینکه در تدوین این سند از استانداردهای جهانی PAS55 و ISO55000 استفاده شده؛ خاطرنشان کرد: این سند برای تمام فعالیت‌های بهره‌برداری، نگهداری، تعمیرات، پشتیبانی، تدارکات و فرایندهای مدیریتی به صورت هماهنگ تدوین شده است.
وی دارایی‌های شرکت را شامل اطلاعات، دانش فنی، دارایی‌های فیزیکی و نیروی انسانی دانسته و ادامه داد: دارایی‌های فیزیکی شامل تاسیسات و تجهیزات مانند خط لوله، مراکز انتقال نفت و تاسیسات، ایستگاه مخابراتی و انبار می‌شود که وظیفه انتقال پایدار، ایمن و بی درنگ فرآورده‌های مختلف نفتی را بر عهده دارند.
طاهرزاده تاکید کرد: تعالی مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت در سه سطح راهبری ، مبانی و 'اصول و تعالی' به منظور کنترل و نگهداری دارایی‌های بهینه فیزیکی انجام می‌گیرد.
مجری طرح مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: سیستم‌های پشتیبان، مدیریت مکانیزه نگهداری و تعمیرات IPCMMS و اسناد فنی الکترونیکی EDMS نیاز تعالی مدیریت دارایی‌ها این بخش است.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق نیز با تاکید بر نقش مدیران واحدهای مختلف در پیشبرد اهداف، افزود: مدیریت دارایی‌های فیزیکی یک نظام همگرایی برای توسعه متوازن تمام فعالیت‌ها درحفاظت از آنهاست.
قاسم عرب‌یارمحمدی با اشاره به این که مدیریت دارایی‌های فیزیکی ابزاری در دست مدیران واحدها خواهد بود؛ ادامه داد: اجرای درست این طرح در طولانی مدت، تعالی سازمانی شرکت را بدنبال خواهد داشت.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق، وظیفه تامین فرآورده های نفتی پنج استان شمال شرق کشور را برعهده داردکه سالانه 5.6 میلیون لیتر فرآورده نفتی از خطوط انتقال این منطقه جابجا می شود.
14 هزار کیلومتر خط نفت در کشور وجود داردکه یک هزارو 100کیلومتر آن در منطقه شمالشرق است که شامل خط 22 اینچ ری به سمت سمنان و شاهرود، خط 20 اینچ شاهرود به سمت سبزوار، مشهد و نیشابور، انشعاب خط 8 اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به سمت تربت حیدریه و خط 12 اینچ شاهرود به استان گلستان است.
6167 انتشار دهنده:‌محسن شاکری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.