هفته نامه کویر استان سمنان در آخرین شماره خود در هفته جاری مطلبی با عنوان 'چگونه می توان در شرایط فعلی کشور چندهزار شغل ایجاد کرد؟' منتشر کرد.

در ادامه این مطلب مربوط به مربم خادمی، آمده است : سالانه بیش از 120 میلیون شعله لامپ کم مصرف از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می شود، با اینکه لامپ ایرانی دارای کیفیت مطلوبی است، میانگین واردات لامپ کم مصرف در کشور حدود 600 میلیارد تومان است که با این مبلغ می توان 15 هزار شغل برای جوانان ایرانی ایجاد کرد.
به طور میانگین هر ایرانی یک شامپو در ماه استفاده می کند، در سال 94 واردات شامپو به کشور بیش از 27 میلیون دلار معادل 94 میلیارد تومان بود که با این مبلغ می توان 2هزار و 350 شغل در کشور ایجاد کرد.
طبق آمارهای رسمی سالانه هزار و 500 میلیارد تومان صرف واردات موز می شود، اگر به به جای موز از دیگر میوه ها استفاده شود با این مبلغ می توان 24هزار و 500 شغل جدید در صنایع کوچک و متوسط و بیش از 70 هزار شغل در بخش کشاورزی ایجاد کرد.
سالانه 750 میلیارد تومان هزینه واردات چای در کشور است، با این مبلغ می توان علاوه بر رونق دادن به کار چای کاران شمال کشور، سالانه 20 هزار شغل ایجاد کرد.
طبق آمار صنف نوشت افزار فروشان، سالانه بیش از 500 میلیون خودکار در کشور استفاده می شود که 400 میلیون آن خارجی است، اگر قیمت هر خودکار خارجی به طور میانگین 500 تومان باشد سالانه مبلغی برابر 200 میلیارد تومان صرف خرید خودکار خارجی می شود که با این مبلغ می توان پنج هزار شغل پایدار برای جوانان ایرانی به وجود آورد.
روزگاری ایرانیان صادر کننده کفش به کشورهای مختلف بودند، اما امروزه آمارها می گوید هزار و 500 میلیارد تومان کفش به کشور وارد می شود که حدود 2 درصد آن از مجاری قانونی و مابقی قاچاق وارد کشور می شود که نخریدن کفش قاچاق می تواند 30هزار کارگر این صنعت را دوباره به کار بازگرداند
ایجاد هر شغل پایدار در صنایع کوچک و متوسط به طور میانگین 40 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.
تمام آمارها از مصاحبه های مسئول های کشوری و گزارش های رسمی آمارگیری استخراج شده است.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.