عملیات نجات ۲ تن از کارگران معدن طزره دامغان در روز پنجم در حال پیگیری است و هنوز دسترسی به کارگران محبوس میسر نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان که پس از دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری حادثه در محل معدن طزره حضور یافته بود، گفت: هم‌اکنون آواربرداری از ۳۵ متر فضای باقیمانده تونل برای دستیابی به محبوسان معدن در حال انجام است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، اسماعیل غنیان افزود: از ابتدای زمان وقوع حادثه، نیروهای تخصصی و پشتیبانی معدن تلاش‌های متفاوتی را برای رسیدن به محل حادثه و کارگران محبوس شده انجام دادند. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، ۲ مسیر از تونل اصلی و یک مسیر از سطح زمین ایجاد شده است که تاکنون از تونل اصلی ۲۵ متر و از تونل فرعی ۱۵ متر پیشروی صورت گرفته که با احتساب این میزان پیش‌روی، مسیر باقیمانده ۳۵ متر است. 

غنیان تصریح کرد: هم‌اکنون نیروهای تخصصی با تلاش در جهت امنیت کامل و جلوگیری از بروز حادثه دیگر در حال خارج کردن آوار موجود هستند که امیدواریم هرچه زودتر این قضیه به نتیجه برسد. 

وی اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع، میزان باقی‌مانده از مسیر تونل است که در محل کانال قبلی و محل محبوس شدن ۲ کارگر است. 

غنیان اظهار داشت: باتوجه به پیچیدگی لایه امیدواریم با حفظ امنیت قوی و ادامه روند تخصصی آواربرداری با استفاده از تجهیزات ایمن، پیچیدگی لایه سبب ریزش مجدد نشود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: با توجه به نوع پیچیدگی لایه و شرایط موجود، در صورت عدم وجود اتفاق غیرمترقبه و ریزش مجدد تا سه روز آینده مسیر باقیمانده تونل تکمیل می‌شود که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر به افراد محبوس دست پیدا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.