رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از مسدود شدن راه های فرعی و غیر ضروری جنگل ابر خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل ابر مسدود شد، گفت: این اقدام در راستای حفاظت از منطقه صورت گرفته است.

به گزارش جماران، محمدرضا کشاورزیان ضمن بیان اینکه با همکاری اداره محیط‌زیست شاهرود راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل ابر مسدود شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه یک سال از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی می‌گذرد لذا باقی ماندن آن در این فهرست تنها منوط به حفظ اصولی آن است.

وی ضمن بیان این‌که در راستای حفاظت از جنگل ابر شاهرود چهار گله گوسفند از منطقه خارج و آغل‌های غیرمجاز تخریب شدند، افزود: هدف ازاین‌گونه اقدامات حفظ و حراست از این جنگل‌های باستانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه بسته شدن راه‌های فرعی جنگل ابر برای جلوگیری از تخریب انجام‌شده است، ابراز داشت: متأسفانه در هر تعطیلات شاهد هجوم گردشگران به منطقه و خودروهای دو دیفرانسیل هستیم که این امر می‌تواند زیستگاه منطقه را دچار مخاطره کند.

کشاورزیان اضافه کرد: بسته شدن راه‌های فرعی این فرصت را به منطقه خواهد داد تا پوشش گیاهی ازدست‌رفته را ترمیم کند لذا از طبیعت گران نیز درخواست می‌شود مسئولانه به طبیعت سفر و از هرگونه تخریب اجتناب کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.