استاندار سمنان امروز(یکشنبه 15 تیرماه) گفت: وضعیت در چهار شهرستان شاهرود، میامی، سرخه و آرادان سفید، دو شهرستان سمنان و دامغان زرد، گرمسار نارنجی و مهدیشهر قرمز است.

استاندار سمنان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کووید19 در این استان، از نارنجی شدن وضعیت در شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت در شهرستان مهدیشهر قرمز است.

علیرضا آشناگر 15 تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان در روزهای گذشته تا حدودی روندی افزایشی یافته است و براساس آمار روز گذشته وضعیت شهرستان گرمسار از نظر شیوع این ویروس، نارنجی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان مهدیشهر همچنان قرمز است افزود: وضعیت در چهار شهرستان شاهرود، میامی، سرخه و آرادان سفید و وضعیت در سمنان و دامغان نیز زرد است.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی دولت بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت بنیادهای توسعه‌ای در این استان تاکید کرد و گفت: بنیادهای توسعه‌ای برای رفع مشکلات زیرساختی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم استان سمنان سرمایه‌گذاری کنند.

این مقام ارشد اجرایی ادامه داد: بنیادهای توسعه‌ای ظرفیت خوبی برای گره گشایی از مشکلات زیرساختی و عمرانی در استان دارند و با رایزنی‌های انجام شده این بنیادها طرح های خوبی را برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی در نقاط محروم استان آغاز کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در انجام طرح‌های هشت گانه توسعه‌ای و اولویت‌دار استان در سال‌های گذشته خوب عمل کردند که این رویه مثبت در سال جاری با تمام توان ادامه یابد.

استاندار سمنان گفت: انتظار می رود که با پیگیری‌های مسئولان در کمترین زمان ممکن در ارتباط با تفاهم نامه هایی که با بنیادهای توسعه ای انعقاد شد، جلسات پیگیری و مستمر برای تکمیل طرح ها برگزار شود.

آشناگر اضافه کرد: شرایط مالی دولت در سال جاری محدود است و بسیاری از منابع درآمدی مانند فروش نفت، دریافت مالیات و صادرات غیرنفتی با مشکلاتی مواجه شده است.

استاندار سمنان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان با در نظر گرفتن این مشکلات اقتصادی، از گشاده دستی در هزینه‌های جاری به طور جد پرهیز کنند.

آشناگر ادامه داد: سهم بازارهای سرمایه در رونق اقتصادی و ورود به بخش تولید به نسبت بانک‌های عامل ۱۰ در ۹۰ درصد است که براساس چشم انداز دولت ، سهام بازار سرمایه می بایست به ۵۰ درصد در این بخش افزایش یابد.

استاندار سمنان گفت: ۶۵ درصد جمعیت استان سمنان کارگری است و باید به این نکته توجه داشت که پویایی استان به پویایی صنعت بستگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.